Cea mai economică berlină din Europa vine şi în România

Versiunea turbodiesel a micului sedan Chevrolet Aveo, care va fi comercializată după 1 ianuarie 2012, are un consum mediu oficial de numai 3,7 litri la suta de kilometri.

În timp ce Dacia mai "trage" o vreme de modelul cu care s-a relansat - Loganul destoinic cu preţ fără concurenţă, dar desuet la capitolele dotări şi siguranţă - adversarii oferă publicului alternative mai proaspete şi mai bine ancorate în actualitate. Chevrolet, unul dintre producătorii străini care comercializează berline subcompacte în România, va completa gama Aveo cu o versiune turbodiesel. Şi nu una oarecare, ci chiar cea mai economică maşină în trei volume lansată în Europa, după cum susţine producătorul american. Cu o lungime de 4,39 metri şi o lăţime de 1,73 metri, Aveo Sedan este mai lung şi mai lat decât modelul anterior. Loganul are 4,25 metri, "de la bară la bară". Volumul portbagajului este printre cele mai bune din clasa B: 502 litri - aproape la fel de încăpător ca spaţiul pentru bagaje din Logan. Gama de motorizări, toate cu patru cilindri, cuprinde atât unităţi pe benzină, cât şi, în premieră, un turbodiesel. Agregatele pe benzină au 1.2 (70 CP şi 86 CP), 1.4 (100 CP) şi 1.6 litri (115 CP). Unitatea turbodiesel, care va fi prezentă în România după 1 ianuarie 2012, are 1.3 litri. Prevăzut cu un sistem Start-Stop, turbodieselul dezvoltă 75 sau 95 de cai-putere, în funcţie de versiune. Şi eco, şi mai "periculos" Chevrolet Aveo Sedan 1.3 D - 75 CP are un consum mediu oficial de 3,7 l/100 km, o valoare cu adevărat specială, mai ales în contextul scumpirilor necontenite anunţate de comercianţii de carburant. O versiune Eco, optimizată suplimentar, dar pregătită doar pentru versiunea hatchback a gamei Aveo vine cu o propunere şi mai interesantă: 95 CP şi 3,6 l/100 km. Preţurile tuturor versiunilor turbodiesel care vor completa gama Aveo din 2012 urmează a fi anunţate anul viitor. Chevrolet Aveo este unul dintre modelele cu priză la clientul român de autoturisme subcompacte provenite din import, alături de Volkswagen Polo, Renault Symbol, Opel Corsa şi Ford Fiesta. Din punct de vedere estetic, Aveo intră lejer între cele mai reuşite modele din segmentul său, unul pentru care designul nu reprezintă, totuşi, punctul forte. Siguranţă de cinci stele Modelul Chevrolet Aveo s-a metamorfozat, în numai cinci ani (precedenta genera ţie a fost testată în 2006), dintr-o maşină periculoasă pentru viaţa pasagerilor, potrivit raportului Euro NCAP, într-una conformă cu cele mai înalte standarde de siguranţă trasate de evaluatorul european. Spre deosebire de Dacia Logan, concurentul său fabricat la Mioveni şi notat cu trei stele, un rezultat mediocru, noul sedan Chevrolet Aveo (la fel ca şi versiunea hatchback) a obţinut cinci stele, din tot atâtea disponibile, la testele de siguranţă efectuate de Euro NCAP în acest an. Oferta de siguranţă Aveo este compusă, chiar şi în echiparea de bază, din şase airbaguri (faţă, laterale şi cortină), ABS, TCS (controlul tracţiunii), HSA (sistem de pornire în rampă), cruise control cu limitator de viteză şi ESC (sistem de control electronic al stabilităţii). La Dacia, cel din urmă sistem este oferit opţional (contra cost) doar pentru gama Duster, iar tempomatul nu este încă disponibil. Loganul oferă doar airbaguri faţă şi, opţional (pentru 210 euro), airbaguri laterale faţă. BORDUL. Tineresc, cu design neconvenţional PORTBAGAJUL. Încăpător, pentru familişti