Cea mai așteptată autostradă din România, informații de ultimă oră. Ordonanța, adoptată!

Cea mai așteptată autostradă din România, informații de ultimă oră. Ordonanța, adoptată!

Ministrul Mediului Apelor şi Pădurilor, Costel Alexe, vine cu noi informații legate de Autostrada Unirii.

Costel Alexe a declarat, sâmbătă, că prin adoptarea din această săptămână a Ordonanţei de Urgenţă (OUG) privind aprobarea obiectivului de investiţii a Autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş, „guvernul a făcut un pas foarte mare”.

Prin această OUG se acordă o derogare de la prevederile legislaţiei naţionale privind regimul de protecţie al ariilor naturale protejate, potrivit spuselor sale.

„În această săptămână la Bucureşti guvernul a făcut un pas foarte mare pentru autostrada Târgu Mureş - Iaşi - Ungheni. Prin ordonanţa de modificare a OUG 291/2018 de completare a legii privind aprobarea obiectivului de investiţii a autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş, cunoscută ca Autostrada Unirii, am înaintat enorm. Practic, prin adoptarea aceste ordonanţe în şedinţa de joi am recuperat nu mai puţin de trei ani de zile", a afirmat ministrul Costel Alexe în cadrul unei conferinţe de presă susţinută la Iaşi.

Ne puteți urmări și pe Google News

Orban, promisiunea anului: ”Vom aloca sume fără precedent pentru autostrăzi

El a punctat că prin modificpările OUG-ului, proiectul construirii podului de peste Prut, la Ungheni, reprezintă „o componentă importantă a Autostrăzii Unirii”.

"Se asigură un nou punct de trecere peste frontiera cu Republica Moldova. Deci, în judeţul Iaşi pe lângă podul de la Sculeni vom mai avea încă un pod care ne va ajuta în relaţia cu fraţii noştri de peste Prut", a spus ministrul Mediului Apelor şi Pădurilor.

Conform declarațiilor sale, în urma negocierilor purtate cu oficialii din Republica Moldova a fost stabilită şi o variantă de amplasament al acestui pod.

„Terenul prin care se doreşte construirea acestui pod şi a trecerii frontierei este amplasat integral în rezervaţia naturală râul Prut, peste care se suprapun două arii naturale protejate, de interes comunitar. Prin această ordonanţă de urgenţă din această săptămână se acordă o derogare de la prevederile organizaţiei naţionale privind regimul de protecţie al ariilor naţionale protejate. În articolele 23 şi 27 din această OUG 2007, privind regimul ariilor naturale protejate, este strict interzisă realizarea unui astfel de obiectiv în interiorul acestei rezervaţii. Prin adoptarea acestei ordonanţe de urgenţă acordăm această derogare care vizează o suprafaţă de 72.519 metri pătraţi, adică peste 7 hectare. Această derogare va ajuta enorm de mult acest obiectiv de investiţii absolut vital nu doar pentru Iaşi, ci şi pentru întreaga Moldovă. Vom reuşi să facem legătura dintre Republica Moldova cu vestul României şi cu vestul Europei”, a declarat ministrul Alexe.

Rezervația naturală, în pericol?

Ministrul a adăugat că în ciuda derogării, nu se acordă permisiunea de a se construi „oricum și oriunde” în această rezervaţie naturală.

„Se acordă permisiunea realizării unei evaluări adecvate în urma căreia se va stabili în ce condiţii se poate construi acest obiectiv de investiţii. Trebuie să menţionăm foarte clar că evaluarea va avea ca punct de plecare setul de măsuri minime şi obiectivele specifice de conservare stabilite pentru cele două arii naturale protejate de interes comunitar. Chiar şi cu această derogare, care nu înţeleg de ce a fost atât de mult tergiversată, condiţiile şi reglementările de mediu în vigoare vor fi respectate în cadrul rezervaţiei”, a precizat ministrul Mediului.

Modificările mai includ şi faptul că este permisă dezvoltarea Autostrăzii Unirii prin zona tronsonului Ditrău - Târgu Neamţ, km 75 - 95.

"În mod similar cu podul de peste Prut, pentru tronsonul de autostradă Ditrău - Târgu Neamţ, km 75-95, care ar putea intersecta marginal rezervaţia de zimbri peste care se suprapune atât Parcul Naţional Natural Vânători Neamţ, cât şi două arii naturale de interes comunitar, se acordă aceeaşi derogare în vederea parcurgerii procedurii de evaluare adecvată în urma căreia se vor stabili condiţiile în care poate fi realizat acest tronson. Evaluarea va ţine cont de toate obiectivele specifice de conservare, de parametrizare a acestora pe fiecare tip de specie şi habitat existent în conformitate cu cerinţele directivelor europene. Evident, directiva habitate, şi directiva păsări", a mai spus Costel Alexe.

Sursa: Agerpres