Bucuria sezonului de Crăciun se instalează, dar este umbrită de posibilitatea unei recesiuni economice. Oamenii sunt reţinuţi în a cheltui banii.

Perspectiva cumpărătorilor pentru economia SUA în 2020 este cea mai slabă din ultimii opt ani, conform Sondajului de Sărbători din 2019 al Consumatorilor realizat de Deloitte.

Aproape jumătate dintre respondenți (44%) consideră că economia se slăbește în mod semnificativ în anul următor. În 2011, 37% au simțit la fel când s-a declanşat marea criză.  Datele publicate marți au arătat că încrederea consumatorilor a scăzut în noiembrie, fiind a patra lună consecutivă, în ceea ce privește îngrijorarea cu privire la piața muncii, deși americanii sunt, totuşi, încântați de sezonul de sărbători, doar că mai reţinuţi când trebuie să scoată banii.  

În timp ce indicatorii macroeconomici continuă să fie puternici, mulți comercianți recunosc o prudență pe piață”, a declarat Steve Barr, liderul piețelor de consum la PwC. Pe lângă piața muncii, Barr spune că datoriile ar putea oferi cumpărătorilor o pauză. „În acest moment, ratele dobânzilor sunt scăzute, dar dacă există vreun eveniment macroeconomic sau geopolitic, care să izbucnească, consecința va fi mai mare decât de obicei, deoarece am am avut o situaţie eonomică solidă în ultimii ani”, a spus el. Deja, a existat o anxietate în rândul retailerilor cu privire la sezonul de cumpărături.

Americanii, precauţi

În timp ce cumpărătorii au continuat să cheltuiască, analiștii observă o oarecare reținere. Cumpărătorii au devenit „un pic mai atenți cu obiceiurile lor de a cumpăra” și acordă mai mult timp unei analize până să facă o achiziție, spune Neil Saunders, directorul general al GlobalData Retail.„Datele noastre arată că oamenii sunt mai reticenți în a cumpăra articole acum faţă de începutul acestui an”, notează marketwatch.

Te-ar putea interesa și: