Ce se ascunde în spatele vânzării PRO TV. „Jocurile se schimbă major în regiune”

Ce se ascunde în spatele vânzării PRO TV. „Jocurile se schimbă major în regiune”

CEM (Central Media Enterprises) s-a înțeles cu cei de la PPF Group pentru a ceda posturile de televiziune din portofoliu: PRO TV, PRO X, PRO 2, PRO Gold, PRO Cinema. PPF Group este o companie olandeză, condusă de către cel mai bogat om din Cehia. Tranziția de la managementul american, respectiv românesc la cel ceh a fost comentat de către Cozmin Gușă.  

În opinia lui Gușă, eliminarea oamenilor de afaceri din fruntea conducerii trusturilor media a fost o mișcare premeditată, cu un rol extrem de bine pus la punct.

"Această tranzacție spune multe despre cât de inteligenți sunt unii și despre cât de proști suntem noi. Haideți să vă spun ce s-a întâmplat în mass-media românească. Patronii au fost prigoniți, despre ei vorbesc. Au fost vânați, o mare parte dintre ei au fost încarcerați, unii au și murit, cum este și Dinu Patriciu. Practic, a fost o prigoană împotriva patronilor români de mass-media, tocmai pentru ca influența asupra publicului românesc să fie în mâinile altora și ăsta nu este un scenariu iluzoriu", a declarat Cozmin Gușă la Realitatea.

"Mutarea în sine a proprietății CME din mâinile unor evrei americani, pentru că asta a fost CME, o întreprindere de presă cu capital evreiesc american, făcută la începutul anilor '90 pentru investiții directe în țările foste comuniste, precum România, Polonia, Cehia, Slovacia, Bulgaria. Ele au devenit numărul unu aproape în fiecare tară. Deci, a fost o operațiune în mass-media, extrem de sofisticată, pentru a reuși împrăștierea unor valori, unele reale, altele îndoielnice, în țările foste comuniste care se voiau reeducate", a completat Gușă.

Ne puteți urmări și pe Google News

Cozmin Gușă: "Jocurile se schimbă major"

Cozmin Gușă subliniază faptul că jocurile se schimbă radical după achiziția PRO TV de către  PPF Group.

"Sigur că le urăm succes, îi felicităm pentru tranzacție, dar trebuie să ne gândim la cât de slab a fost statul român, care și-a măcelarit patronii din mass-media, după modelul celor din fotbal. Dar fotbalul nu este atât de important ca mass-media. Și s-a lăsat loc unor achiziții doar străine pe piața românească de mass-media.

Ăsta este un subiect de securitate națională, nu vânarea patronilor români din mass-media. Putem vorbi și despre un trinom, Maior - Coldea - Kovesi. Este o veste interesantă, dar este o mutație de tip geopolitic. Faptul că se retrage din Europa de Est un investitor american, precum CME, și lasă loc influenței unui fost comunist, arată că jocurile se schimbă major în regiune", a punctat consultantul politic la Realitatea TV.