Ce s-a ales de promisiunile ministrului Cuc făcute lui Dragnea și Olguței Vasilescu

Ce s-a ales de promisiunile ministrului Cuc făcute lui Dragnea și Olguței Vasilescu

Se lucrează intens la drumul expres Craiova-Pitești. Ceea ce a trenat fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, învăluind-o în promisiuni chiar și pe colega de partid Olguța Vasilescu, cea care s-a bătut pentru proiectul acesta, iată că s-a pornit și se înfăptuiește. Am fost și am văzut.

Pe tot parcursul anului trecut, am tot arătat că, după ce ministrul Cuc a regizat o inaugurare a șantierului de lucru pentru drumul expres, avându-i lângă el pe liderii PSD Liviu Dragnea, Olguța Vasilescu și Claudiu Manda, totul a fost lăsat baltă fiindcă problemele administrative și de execuție nu erau finalizate. Noul ministru al Transpoturilor, Lucian Bode, și noua conducere a Companiei Naționale de Drumuri (CNAIR) au reușit să depășească aproape toate hopurile, iar firmele de construcții să dea drumul la lucrări pe tronsoanele licitate. Fotografiile pe care le-am făcut joi sunt elocvente.

Pe șantierul drumului expres Craiova-Pitești s-a lucrat la foc continuu pe tot parcursul stării de urgență.  Constructorii chiar au profitat de restricţiile de circulaţie, cu trafic scăzut pentru a înainta cât mai mult cu lucrările. Spun că au în plan să termine centurile ocolitoare ale orașelor Balș și Slatina, parte din tronsonul 2. La Balș, după cum se știe, traversarea orașului (circa 3-4 km) durează zeci de minute.

Ne puteți urmări și pe Google News

Drumul expres Craiova - Pitești va avea 112 km. În acest moment se lucrează pe două tronsoane, de la Craiova la Slatina. Pe alte două tronsoane, de la Slatina la Pitești, sunt în curs licitațiile pentru proiectare și execuție.

Probleme mari sunt încă la tronsonul Craiova-Balș și e posibil ca termenul de finalizare, fixat pentru sfârșitul anului 2021, să nu fie respectat. Nu e vina antreprenorului italian care execută lucrarea, ci a instituțiilor noastre, care nu au rezolvat problema.

Porțiunea Craiova-Balș are 17,7 km. Până acum s-au lucrat doar 7 km, ”restul fiind blocați de sondele Transgaz neidentificate la studiul de fezabilitate din 2008, impunându-se o modificare a traseului”, după cum informează Asociația Pro Infrastructura.

Cele mai multe fotografii le-am făcut pe porțiunea de șantier dintre Balș și Slatina. Aici, cei 39,85 km sunt construiți de UMB, firma constructorului Dorinel Umbrărescu. Intens se lucrează pe lotul Balș-Piatra Olt (18,5 km), unde lucrările au depășit 20%, deși au fost începute în ianuarie 2020. Pe lotul al doilea, între Piatra Olt și Slatina s-a ajuns la 15%.

Mai există o piedică majoră, rămasă nerezolvată de pe vremea ministrului Cuc. Unii proprietari care au fost relocați din zona în care se va construi un pod peste Olt, la Slatina, nu și-au primit banii pentru despăgubiri. Din această cauză, conexiunea cu drumul național ar putea să fie întârziată. Depinde de ministrul Bode și cabinetul Orban să rezolve cât mai repede situația.