Săptămânalul Capital publică astăzi un articol despre afacerile pre- şi postdecembriste ale primului megastar de televiziune din România, Florin Călinescu. Omul care, “cu mânuţele astea două”, făcea trafic cu mărfuri sârbeşti şi comerţ cu maşini înainte de 1989, pentru a se reprofila, după căderea comunismului, în viticultură, optică şi media.
“Pentru un preţ corect, sunt gata să renunţ la Pro Optica”, declară Călinescu despre afacerea care i-a adus milioane de euro în cont, dar şi o mulţime de probleme mediatice, venite pe filiera contractelor cu şase zerouri pe care firma le derulează cu Ministerul Apărării.
Capital inventariază “la sânge” domeniile de business ale directorului Teatrului Mic din Bucureşti:
· ANII ’80 – Actorul multiplică sumele impresionante câştigate în urma apariţiei în “Lumini şi umbre”, investind în imobiliare şi în comerţul cu maşini second-hand
· 1994-1995 – Producţiile de radio şi televiziune pentru trustul Media PRO încep să-i aducă lui Călinescu câştiguri importante, intermediate de Florin Călinescu Media Company Impex SRL
· 1999 – Actorul cumpără Pro Optica SA de la stat, pentru o sumă echivalentă, la acea dată, cu 600.000 de dolari. Între timp, operează investiţii în retehnologizare şi cercetare
· 2005-2006 – Călinescu se asociază cu Dan Fulea în cadrul unei afaceri viticole, Fulmed SRL, în care actorul îşi pune astăzi speranţele pentru anii următori, planificând investiţii de milioane de euro
· SEPTEMBRIE 2008 – Pro Optica este acuzată ca ar fi obţinut contracte cu MApN ca urmare a relaţiei dintre patronul său şi PNL. “Am pierdut mai multe licitaţii decât am câştigat şi am furnizat produsele noastre armatei române sub trei-patru guverne. În plus, pentru unele articole suntem unici producători”, se apără Călinescu.
· MARTIE 2009 – Călinescu nu exclude un exit din Pro Optica. “Dacă aş vinde, nu aş sta cu banii acasă. Cred că industria alimentară are potenţial”