Vă răspunde Mihai Titichi, şef serviciu juridic, Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România.
Andrei Suciu: „Am cumpărat, pe firmă, de la Emag un telefon mobil Nokia 3110, un produs ce a fost resigilat după ce a fost expus într- un show room. Mi s-a oferit pentru telefon o garanţie de şase luni. Ataşat lui, am primit o cască hands free, tip Nokia HS-23, care nu a corespuns cu telefonul. În aprilie am făcut reclamaţie. După două săptămâni am primit acest răspuns: «Având în vedere că telefonul achiziţionat este unul resigilat şi că la aceste produse pot lipsi unele accesorii care nu afectează funcţionalitatea produsului, cât şi faptul că nu avem disponibil accesoriul solicitat, nu putem răspunde pozitiv solicitării pe care aţi făcut-o». Nu aveam dreptul, totuşi, la acest accesoriu, ţinând cont că am plătit mai ales acel produs?”. Din reclamaţia făcută de dumneavoastră rezultă că produsul la care vă referiţi a fost achiziţionat de o persoană juridică. Având în vedere că regulile privind protecţia consumatorilor se aplică numai achiziţiilor făcute de persoane fizice sau de grupuri de persoane fizice constituite în asociaţii, în cazul acestui produs nu acţionează regulile prevăzute de Legea nr. 449/2003.
Prin urmare, în cazul în care nu reuşiţi să soluţionaţi problema pe cale amiabilă, vă puteţi adresa instanţei.
Notă
În fiecare zi de miercuri veţi putea citi, în pagina specială de protecţie a consumatorului, poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele reclamate. Puteţi adresa întrebări şi reclama
abuzuri la adresa consumator@evz.ro.