CE DREPTURI AVEŢI: „Mobila comandată nu corespunde măsurătorilor”

Vă răspunde Mihai Titichi şef serviciu juridic, Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România.

Gabriela, din Bucureşti: Am cumpărat mobilă pentru camera copilului, iar aceasta nu în - cape aşa cum ar trebui în spaţiul din încăpere, cu toa te că măsurătorile au fost fă cu te chiar de cei de la firmă. Pro blema este că deja am plă tit şi am primit factură fis ca lă, iar cei care au făcut mobila refuză să o modifice sau să o înlocuiască. Ce pot face pen tru a rezolva această problemă? Acest caz se încadrează în dispoziţiile art. 5, lit. b din Legea 449/2003, din interpre ta rea căruia rezultă că există lipsă de conformitate atunci când produsele nu corespund unui scop specific solicitat de consumator (consumatoarea a dorit un mobilier care să se încadreze în dimensiunile camerei unde urma să fie instalat), scop făcut cunoscut vânzătorului şi acceptat de acesta la încheierea contractului. Firma care a realizat şi a comercializat mobila este obligată să repare lipsa de conformitate apărută (reparare sau înlocuire). Dacă problema nu se rezolvă pe cale amiabilă cu vânzătorul, ar trebui să vă adresaţi oficiului local pentru protecţia consumatorilor, care poate obliga firma să-şi îndeplinească obligaţiile legale sau poate chiar să-i aplice sancţiuni acesteia.

În sprijinul cititorilor În fiecare miercuri, veţi putea citi în pagina de protecţie a consumatorului poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele lor. Puteţi adresa întrebări şi reclama abuzuri la consumator@evz.ro sau la numărul 021.202.2000.