Vă răspunde Mihai Titichi Şef serviciu juridic, Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România.
Dan Paraschiv: De la mijlocul lunii martie, maşina mea, reparată, stă în service aşteptând al treilea accept de plată. Ce pot să fac pentru a-mi recupera maşina mai repede? În situaţia pre zentată aveţi, pentru început, două opţiuni: fie să vă adresaţi Comisiei de Supraveghere a A sigurărilor, fie comisariatului local pentru protecţia consumatorilor prin telefon, poştă sau mergând personal la sediul respectivei instituţii. În cazul în care problema nu se rezolvă nici în acest mod, puteţi apela la instanţă.
Ana-Maria: Am cumpărat un produs din Carrefour, pe bon preţul era dublu faţă de cel afişat lângă podusul de pe raft, lucru pe care l-am văzut abia după ce am trecut de casă. Mi s-a refuzat primirea produselor şi înapoierea banilor. Este legal ca la casă să fie un preţ diferit faţă de cel de la raft? Această practică, indiferent că este intenţionată sau nu, nu este legală, iar firma respectivă poate fi sancţionată. Sfatul meu este să vă adresaţi comisariatului local pentru protecţia consumatorilor care poate verifica situaţia creată şi poate lua măsuri, dacă este cazul.