Catedrala care adăpostește icoana pictată de Sfântul Evanghelist Luca pe masa familiei lui Iisus

Catedrala care adăpostește icoana pictată de Sfântul Evanghelist Luca pe masa familiei lui Iisus

Icoana Maicii Domnului Vladimirskaia, care a fost pictată de Sfântul Evanghelist Luca pe blatul mesei la care Mântuitorul a mâncat împreună cu Fecioara Maria şi Dreptul Iosif, e adăpostită de catedrala din Vladimir.

În 1311, Patriarhul Constantinopolului Luca Hrisoverga a dăruit această icoană cneazului Gheorghe Vladimirovici al Kievului.

Fiul acestuia, Andrei Bogoliubsky, a adus icoana în oraşul Vladimir în 1155 şi a aşezat-o în Catedrala Adormirea Maicii Domnului pe care a ctitorit-o. De la acest moment, a fost denumită Icoana Maicii Domnului din Vladimir (Vladimirskaia).

În timpul invaziei, din 1395, a hanului tătar Tamerlan, icoana a fost dusă la Moscova pentru a înlesni apărarea oraşului.

Ne puteți urmări și pe Google News

În urma rugăciunilor preoţilor, care au invocat ajutorul Maicii Domnului, hanul tătar a avut o viziune în noaptea de dinaintea atacului care l-a înfricoşat şi a renunţat să mai asedieze oraşul.

În data de 26 august, creştinii ortodocşi din Rusia sărbătoresc icoana Preasfintei Născătoare de Dumnezeu din Vladimir.

O adevărată fortăreaţă, Catedrala Adormirea Maicii Domnului din Vladimir (Rusia) a fost înfiinţată în 1108 pe râul Klyazma de către monahul Vladimir, care a condus în calitate de mare prinţ de Kiev în perioada 1113-1125.

Sub coordonarea sa, Vladimir şi aşezările din jur au devenit centrul puterii politice şi economice în teritoriile slavilor din est. De la jumătatea secolului al XII-lea, zona Vladimir este martoră dezvoltării construcţiilor de biserici cu tiparul pietrei albe.

Unul dintre cele mai importante aşezăminte este Catedrala Adormirea Maicii Domnului, a cărei construcţie a fost începută în 1158 de prinţul Andrei Bogoliubsky. Planul catedralei a respectat forma alungită cu o cupolă aşezată în centru similar bisericilor mari din Kiev şi Novgorod, o caracteristică pentru acea perioadă.

Pentru această construcţie au fost aduşi meşteri din mai multe zone, inclusiv germani.

Motivele decorative realizate în piatră indică o influenţă a artei occidentale, planul de bază fiind similar arhitecturii bisericilor bizantine aşa cum a fost adaptat la începutul Evului Mediu rusesc.

Citește toată POVESTEA pe Evenimentul Istoric