Cătălin Drulă, dezvăluiri despre protestul de la Metrou. Cine i-a susținut pe protestatari

Cătălin Drulă, dezvăluiri despre protestul de la Metrou. Cine i-a susținut pe protestatari

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a dezvăluit că printre protestatarii care au blocat șinele de metrou s-au aflat și alte persoane, în afara salariaților companiei.

Cătălin Drulă, dezvăluiri despre protestul de la Metrou.

La protestele de la Metrou nu au fost doar angajați ai companiei. Aceștia au fost susținuți și de comercianți care își desfășoară activitatea în spațiile comerciale din spațiile Metrorex. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a subliniat că acțiunea de vineri, 26 martie, a fost ilegală și nu a avut nimic de-a face cu un conflict de muncă.

„Nu este o grevă, nu e nici măcar un protest spontan. Sunt nişte cetăţeni, unii angajaţi ai metroului, alţii credem că nu, care au blocat funcţionarea metroului pur şi simplu.(...) Din informaţiile pe care le-am primit erau şi oameni care nu erau angajaţi ai metroului, iar cei care erau angajaţi ai metroului, cel puţin o parte, dacă nu toţi, nu erau în timpul lucrului. Domnul Rădoi (Ion Rădoi, liderul USLM) are un pic de experienţă cu lucrurile astea şi ştie că e interzisă greva, mai ales prin legea stării de alertă, prin contractul colectiv de muncă, legea dialogului social”, a declarat Cătălin Drulă la Digi 24.

Ne puteți urmări și pe Google News

Potrivit spuselor sale, o parte dintre cei care au participat la proteste nu erau în timpul programului ci în afara acestuia. În timpul liber. Pe lângă aceștia, au mai fost prezenți și comercianți care își desfășoară activitatea în spațiile comerciale din stații.

 

Cătălin Drulă, dezvăluiri despre protestul de la Metrou

proteste metrou

Cătălin Drulă l-a acuzat pe Ion Rădoi că a orchestrat aceste proteste pentru a-și proteja interesele din spațiile comerciale pe care le deține firma sindicatului. Ministrul a estimat că situația de vineri nu se va mai repeta. El a precizat că după ce au aflat de plângerile penale, oamenii au început să înțeleagă că-și riscă libertatea pentru interesele sindicalistului.

„Practic, aseară, aşa, ca o galerie de fotbal, au hotărât: noi, când se taie curentul pe şina de tren, coborâm şi dimineaţa nu mai pot circula trenurile. În acelaşi timp, colegii care au mers la muncă, mecanicii de tren, au vrut să muncească şi au stat în depouri şi au aşteptat să poată să facă acest lucru.(...) Sunt convins că nu se va mai repeta, pentru că oamenii şi-au dat seama că nu merită să facă ilegalităţi, să se supună consecinţelor, pentru un lider de sindicat care se comportă asemenea unui şef de cartel. Această acţiune a fost profund ilegală”, a mai spus ministrul.

Negocieri încheiate în coadă de pește

Greva spontana la metrou

Pe de altă parte, ministrul Transporturilor a dezvăluit că la negocierile de la Prefectura București, dintre sindicaliști și reprezentanții Metrorex nu s-a decis nimic. Potrivit spuselor sale, singurul acord a fost în sensul că discuțiile vor continua și săptămâna viitoare.

„Ceea ce au prezent ca un rezultat al unei negocieri sunt de fapt cerinţele dumnealor. Nu există niciun fel de acord. Dumnealor solicită să meargă totul aşa cum a fost până acum, cu acelaşi număr de personal şi aceleaşi salarii, lucru care este imposibil în contextul legii bugetului de stat, care prevede că bugetul salarial pe 2021 nu poate fi mai mare decât cel pe 2020. Ori, cu creşterea de 18%, matematic nu se poate. Nu există venituri ale companiei plus compensaţia pe care o primeşte din partea statului ca să acopere aceste cheltuieli salariale”, a precizat Cătălin Drulă.

El a explicat că o nouă majorare salarială nu este sustenabilă în această perioadă, având în vedere veniturile reduse ale companiei Metrorex. Cătălin Drulă a precizat că în ultimii cinci ani, salariile la Metrou s-au dublat. Au fost creșteri anuale de 20%. Or, s-a ajuns în situația, a subliniat ministrul, ca aceste creșteri să nu mai poată fi susținute de venituri.

„Salariile de altfel s-au dublat în ultimii 5 ani. S-a ajuns la o situaţie nesustenabilă, în care veniturile nu acoperă decât în proporţie foarte mică această masă salarială. Pentru a nu ajunge într-o situaţie nefericită, într-o situaţie de insolvenţă, noul management, noul Consiliu de Administraţie şi directorul, au avut o discuţie cu sindicatele şi le-a spus aceste lucruri, să încerce să găsească o soluţie împreună, eventual o eşalonare a acestei creşteri”, a mai spus şeful de la Transporturi.