Cât mai durează coșmarul șoferilor pe Valea Prahovei. Prima licărire de speranță

Cât mai durează coșmarul șoferilor pe Valea Prahovei. Prima licărire de speranță Sursa: Dreamstime.com

Au început lucrările la cele mai așteptate drumuri din România, ce-i va scuti pe șoferi de traficul intens, în care aceștia pierdeau câteva ore bune, în special în sezonul de iarnă. Construirea șoselelor este intens așteptată de mulți șoferi.

Șoselele ocolitoare de pe Valea Prahovei sunt cele mai așteptate drumuri de către șoferi. Construirea lor va ajuta la decongestionarea traficului, unde mii de români stau în trafic, în special în sezonul de iarnă, zona fiind favorită pentru sporturile de iarnă.

Miercuri, 7 decembrie, Iulian Dumitrescu, președintele Consiliului Județean Prahova, și Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), au semnat, în prezența ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, un parteneriat pentru construirea șoselelor ocolitoare pentru orașele Comarnic, Bușteni și Azuga.

Lucrările vor fi finanțate prin fonduri europene, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Ne puteți urmări și pe Google News

Încep lucrările la șoselele ocolitoare de pe Valea Prahovei

„Prahova pe primul loc înseamnă să avem o infrastructură rutieră la standarde europene. Mă bucur că Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, sprijină dezvoltarea judeţului nostru prin finanţarea proiectelor pe care le-am asumat în 2020: construcția centurilor ocolitoare pentru localităţile Comarnic, Azuga și Bușteni. Sper ca, odată ce aceste lucrări vor fi gata, să spunem adio cozilor de pe Valea Prahovei.

Sunt proiecte importante pentru dezvoltarea economică a judeţului, care vor genera locuri de muncă şi vor atrage investitori”, a declarat Iulian Dumitrescu, președintele Consiliului Județean Prahova.

Astfel, în zilele următoare, Consiliul Județean Prahova va scoate la licitație cele două obiective de investiții. Centura Comarnicului va avea 5,860 km și va fi finalizată în doi ani de la semnarea contractului de proiectare și execuție. Drumul de acces rutier complementar necesar descongestionării circulației din zonele centrale ale orașelor Bușteni și Azuga va avea 9,434 Km și va fi finalizat în trei ani.

Sute de milioane de lei pentru construcția celor mai așteptate șosele

Lucrările presupun construcția părții carosabile, a unui semitunel, a unor poduri, podețe, pasaje subterane și supraterane, intersecții simple cu străzile locale și giratorii la intersecția cu DN1, lucrări de apărări de maluri, terasamente și de consolidare versanți.

Studiile de fezabilitate au fost realizate de Consiliul Județean Prahova și au primit avizul din partea CNAIR. Finanțarea construcțiilor va fi asigurată de Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, din fonduri europene – prin Programul Operațional de Transport 2021-2027.

Valoarea estimată a acestor lucrări este de 341 milioane lei pentru Acces rutier cu descărcare A3 – Comarnic, respectiv de aproape 838 milioane lei pentru Acces rutier complementar cu descărcare A3 Azuga-Bușteni, potrivit antena3.ro.