Un scandal major a izbucnit în cadrul Companiei Naționale de Căi Ferate (CFR) după arestarea unui conductor de tren, acuzat de dare de mită pentru a obține funcția de șef de tren. Acesta a fost reținut preventiv, iar în același dosar este implicat și un inspector de la Sucursala Regională de Transport de Călători Iași, care a primit o mită de 6.400 de lei.
Detalii despre mită
Potrivit anchetei derulate de Parchetul de pe lângă Tribunalul Iași, conductorul a dat această sumă pentru ca inspectorul de la Sucursala Regională de Transport de Călători Iași să îi ajute pe 16 candidați să promoveze examenul pe care trebuiau să îl susțină pentru a ajunge din conductori, șefi de tren. Cei 6.400 de lei au fost strânși de la cursanți, fiecare contribuind astfel cu suma de 400 de lei.
Inspectorul, care era membru al comisiei de examinare, avea rolul de a oferi răspunsurile corecte la întrebările examenului grilă și de a evalua superficial candidații la proba orală.
Probleme de integritate la CFR
Procurorii, în colaborare cu Direcția Generală Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Iași, au desfășurat ulterior o operațiune complexă pentru a identifica și a prinde pe toate cele 16 persoane implicate în acest scandal.
Incidentul scoate la iveală problemele de integritate din cadrul CFR și subliniază importanța transparenței în procesele de selecție și promovare a personalului. Aceste cazuri nu fac decât să adâncească neîncrederea publicului în instituțiile și companiile de stat și necesitatea unor reforme profunde.
Suma dată ca mită în acest caz ar fi printre cele mai mici pentru „astfel” de servicii, având în vedere că în cazuri similare, de dare de mită la angajare, sumele vehiculate neoficial ar fi de 3.000 până la 5.000 de euro.