Într-un amplu reportaj, Gândul prezintă cât a costat lansarea lui Klaus Iohannis şi cum au alergat românii „lucrului bine făcut” după maşina neagră cu banii de miting.
Estimativ cam tot tamtamul de lansare a lui Iohannis se situează sub 50.000 de euro, asta "fără ciubucul de participat la miting, care doar în filialele din Bucureşti s-a ridicat la cel puţin 20.000 de euro", scriu jurnaliştii de la Gândul.
Potrivit acestora, pentru amenajare scenei, sonorizare şi iluminare, au costat un pic peste 20.000 de euro. Banii vin din vistieria PNL (firma Stage Expert, bună colaboratoare a PDL, a încheiat un contract cu PNL de aproape 150.000 de euro, pentru organizarea tehnică a 7 evenimente electorale, inclusiv cel de sâmbătă, de la Bucureşti), iar onorariu pentru cântăreţul-animator Aurelian Temişan s-a ridicat undeva între 500 şi 1.000 de euro şi asta cu "permisie" de la Marian Vanghelie, deoarece artistul este un obişnuit al spectacolelor şi lansărilor organizate de edilul sectorului 5.
Steagurile tricolor s-au luat din fondul de partid, fiecare primărie şi organizaţie locală are kilogramele ei de steaguri pe care le scoate la toate evenimentele. După eveniment oamenii au făcut coadă pe Lascăr Catargiu, la Orange, ca să primească "30 de lei de căciulă, dar numai dacă eşti trecut pe lista de la partid, făcută dis de dimineaţă în Modrogan, la sediul ACL".
După calcului celor de la Gândul, filialelor din Bucureşti li s-a cerut să scoată la miting 12.000 de oameni, cu o rată rată de succes de 25%, adică 3.000 de bucureşteni, ciubucul de 30 de lei tot urcă la 20.000 de euro.