Lărgirea la patru benzi a centurii de vest a Ploieştiului mai bagă în contul omului de afaceri aproximativ 30 de milioane de lei.
PA&CO, firmă controlată de omul de afaceri Costel Căşuneanu, ar putea primi cu circa 8,3 milioane de euro (30 de milioane de lei) mai mult pentru lărgirea la patru benzi a centurii Ploieş tiului, dacă propunerea Companiei de Autostrăzi de modificare a unor soluţii tehnice va fi aprobată de Consiliul de Administraţie.
Lucrările suplimentare cerute de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) majorează costurile proiectului cu aproximativ 30%.
Contractul cu firma condusă de Costel Căşuneanu, unul dintre milionarii români din infrastructură, a fost semnat în 2007 şi se ridică la circa 76,6 milioane de lei. Proiectul ar urma să fie finalizat în toamna anului viitor, termen care ar putea fi depăşit dacă nu se asigură finanţarea regulată a acestui proiect, au declarat surse oficiale din companie.
Traficul şi siguranţa rutieră cresc costurile pe centură
„Explozia de trafic înregistrată după finalizarea studiului de fezabilitate face ca sistemul rutier proiectat iniţial să fie insuficient. De aceea, s-a decis ca straturile rutiere să le facem mai groase şi cu un bitum modificat, pentru o mai mare rezistenţă la trafic“, a explicat Marin Ionescu, director Direcţia de Investiţii din cadrul CNADNR.
Mai scump cu circa 20% decât cel obişnuit, bitumul modificat cu polimeri este fabricat doar de rafinăria Vega, deţinută de grupul Rompetrol, şi de o subsidiară a constructorului francez Colas.
Potrivit oficialilor de la CNADNR, o parte din modificările aduse proiectului au ca scop sporirea siguranţei în trafic. „Lăţim platforma drumului de la 14 metri la 15,5 metri, pentru ca pe mijloc să punem parapeţi de beton care să separe sensurile“, a precizat Ionescu. Mărirea platformei rutiere presupune şi exproprieri suplimentare. Potrivit datelor furnizate de CNADNR, compania mai are de achitat firmei PA&CO circa 44 de milioane de lei (12 milioane de euro), pentru lucrările realizate în ultimele patru luni (iulie-octombrie). Firma lui Căşuneanu a primit pentru centura Ploieştiului până acum 13 milioane de lei (3,5 milioane de euro). Dacă sumele restante vor fi achitate până la finalul anului, PA&CO va încasa în primul an de derulare a lucrării mai bine de jumătate din suma alocată acestui proiect.
ATRIBUIRE
PA&CO, abonată şi la întreţinerea de drumuri
Omul de afaceri Căşuneanu, prezent în „Top 300 Capital“ pe locul 23, cu o avere estimată la circa 250-280 de milioane de euro, va primi anual, până în 2011, circa 12 milioane de euro, pentru întreţinerea vară-iarnă a drumurilor naţionale de pe SND Bucureşti Nord, potrivit unui comunicat al CNADNR.
Valoarea totală a contractului se ridică la circa 176,6 milioane de lei (48,2 milioane de euro). Firma lui Căşuneanu este prezentă şi în consorţiul care şi-a adjudecat întreţinerea pe următorii patru ani pe drumurile care ţin de SND Bucureşti Sud, alături de firma SC Gecor SRL, Straco.
Euro Construct va administra drumurile de la Târgovişte
Firma PA&CO a fost însă descalificată din lupta pentru drumurile care ţin de SND Ploieşti, pentru că nu a răspuns clarificărilor cerute de DRDP Bucureşti, contractul fiind atribuit firmei Romstrade, controlată de omul de afaceri Nelu Iordache, cu o ofertă mai mare cu circa 8 milioane de lei.
Un alt contract a fost adjudecat de Euro Construct Trading 98, firma patronilor de la Golden Blitz, Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu. Astfel, în următorii patru ani, Euro Construct va întreţine, fie vară, fie iarnă, drumurile naţionale din administrarea SND Târgovişte, pentru nu mai puţin de 7,4 milioane de euro pe an.
Cea mai bună ofertă economică pe această secţie a fost depusă de subsidiara din România a francezilor de la Colas, descalificată tot pe motiv de nerăspundere în 72 de ore la clarifică rile cerute de Regionala Drumuri şi Poduri Bucureşti. Cel mai mare contract de întreţinere multianuală a fost câştigat de SC Argecom SA în consorţiu cu firma patronilor de la Golden Blitz pentru SND Piteşti.
Contractul se ridică la circa 228 de milioane de lei (62 de milioane de euro). (Cristina Sbîrn)