Casmirul italian face milioane de euro

O asezare mica din centrul Italiei adaposteste, in prezent, una dintre cele mai mari fabrici de casmir „made in Italy“.

Zeci de case din Solomeo sunt parti din sistemul unei intregi companii care produce casmir. Birourile si atelierele s-au intins, de-a lungul timpului, in 10-20 de case. La fabrica lui Brunello Cucinelli, pe care presa italiana a numit-o „Raul de Casmir“, lucreaza 440 de salariati.

Casmirul ce iese din Solomeo ajunge la alti 1.300 de producatori din regiune, iar compania a realizat, in 2007, o cifra de afaceri de aproximativ 116 milioane de euro.

Afacere intr-un fost castel medieval

Era in 1985 cand Bruno Cucinelli, un tanar proprietar al unei fabrici mici de casmir, a dat ceva bani pentru a pune pe picioare castelul din acest oras medieval, unde si-a transferat activitatea doi ani mai tarziu.   

„Mi-am dorit un loc de munca putin mai special. Am vrut sa gasesc o alta cale pentru a face mai umane raporturile dintre angajati si salariati“, explica, zambind, Bruno Cucinelli, un barbat de 54 de ani.

La Solomeo, toti salariatii au cheia de la ateliere. Acestia  ter­mina lucrul la ora 18.00, pentru ca „trebuie sa aiba grija si de sufletul, si de trupul lor“, sa aiba timp sa faca sport sau sa citeasca o carte „pentru a nu pierde partea de creativitate care este in fiecare“.

Bruno Cucinelli isi petrece timpul la cantina din sat sau in mijlocul muncitorilor imbracati in pulovere din casmir care vin la cantina sa infulece mancarurile pre­­gatite de bucatarii locali. Pen­tru o masa ei platesc 2,50 euro.

Productie de 755.000 de articole pe an

„Mai avem nevoie doar de inca un pic de umanitate pentru a putea realiza cele mai frumoase lucruri“, rezuma Cucinelli in­treaga sa filosofie despre „Raul de Casmir“, ruland printre degete bucati de lana, prea albe pentru Asia si prea inchise pentru Mon­golia. Adunat de la gatul caprelor, casmirul ajunge in forma bruta din China sau Mongolia pentru a fi prelucrat in mai multe fabrici renumite din Italia. Casmirul importat este con­trolat pe cât mai repede posibil pentru a putea scoate 755.000 de articole pe an, de cea mai buna calitate. Pe de alta parte, Bruno Cu­cinelli a reusit sa se impuna pe nisa produselor de lux din Italia. Colectia de lux a fabricii este ex­pusa in buticul din sat, fara a afisa insa si preturile.