Primul magazin din Craiova al companiei Carrefour, inaugurat luna trecută, funcţionează într-un spaţiu cu destinaţie de birouri. Clienţii magazinului se plâng de înghesuială şi de faptul că nu au unde să parcheze.
Potrivit administraţiei locale, proprietarul clădirii de birouri, un controversat om de afaceri din Craiova, Julian Rădulescu, nu ar fi solicitat avizul de schimbare a des ti naţiei imobilului.
Aviz pe baza unei declaraţii
Supermarketul Carrefour Expres funcţionează la parterul unui imobil de birouri, situat în zona ultracentrală a oraşului. Potrivit reprezentanţilor Primăriei Craiova, omul de afaceri Julian Rădulescu, cunoscut în Craiova sub numele de Gigi Forfecuţă, a încălcat legislaţia atunci când a închiriat spaţiul.
Explicaţia: nu a solicitat schimbarea destinaţiei imobilului. „Magazinul func ţionează în ilegalitate în momentul de faţă. S-a aplicat deja o amendă proprietarului, în cuantum de 20 de milioane de lei vechi. Magazinul a fost inaugurat fără ca proprietarul să aibă avizul de schimbare a destinaţiei imobilului în spaţiu comercial”, a precizat Carmen Licu, purtător de cuvânt al Primăriei Craiova.
Mai mult, supermarketul nu are nici parcare funcţională. Asta pentru că Julian Rădulescu, în momentul în care a închiriat spaţiul, a renunţat la proiectul iniţial şi a transformat parcarea subterană în loc de depozitare a lăzilor frigorifice şi a unor pubele de gunoi.
În ceea ce priveşte avizul din partea Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Dolj, proprietarul clădirii l-a obţinut pe baza unei declaraţii pe proprie răspundere, depusă la Registrul Comerţului Ilfov. „Vom verifica dacă sunt îndeplinite condiţiile igenico-sanitare”, explică dr. Daniela Bică de la DSP Dolj.
„Reclamaţii se pot face multe”
De cealaltă parte, reprezentanţii Carrefour România spun că autorizaţiile trebuiau obţinute de omul de afaceri Julian Rădulescu. „Trebuie contactat proprietarul, e în sarcina lui obţinerea acelor autorizaţii”, a declarat Andreea Mihai, marketing director al Carrefour România.
În ceea ce-l priveşte, Julian Rădulescu susţine că documentele au fost depuse la primărie. „Actele pentru avizul de schimbare a destinaţiei imobilului au fost depuse la primărie dinainte ca magazinul să fie deschis. Faptul că s-a întârziat nu este problema mea. Reclamaţii se pot face multe, dar investiţia aceasta merită văzută cu ochi buni în aceste timpuri de criză”, spune el.
În tot acest timp, cumpărătorii sunt nevoiţi să-şi caute loc de parcare la sute de metri distanţă. O altă problemă pe care o reclamă aceştia este legată de faptul că ieşirea din magazin dă direct în stradă, într-o staţie de taxiuri.