Cifra va fi atinsă în 2008, cu doi ani mai devreme decât era estimat.
Disponibilitatea românilor pentru cumpărături îi ia prin surprindere chiar şi pe reprezentanţii marilor lanţuri de magazine. Directorul lanţului Carrefour, Jacobo Caller Celestino, estimează că afacerea pe care o conduce va ajunge la venituri de un miliard de euro în 2008. Reprezentantul lanţului francez declara pentru EVZ, în urmă cu exact un an, că această cifră ar putea fi atinsă abia în 2010.
„Am revizuit estimările privind atingerea unei cifre de afaceri de un miliard de euro, pe fondul creşterii vânzărilor peste aşteptările noastre, fenomen dublat de expansiunea reţelei“, a spus Celestino ieri. Carrefour are în prezent zece hipermarketuri, iar joi va mai deschide unul, la Brăila. La finele anului trecut, compania controla şase magazine. Retailerul ar putea ajunge la vânzări de peste 850 de milioane de euro pe piaţa locală, până la finele anului, în creştere cu 40% faţă de anul trecut. Vânzările realizate de cele 21 de supermarketuri Artima, lanţ pe care Carrefour l-a achiziţionat recent, nu se vor reflecta decât în mică măsură în cifra de afaceri a companiei de anul viitor. „Deocamdată, achiziţia este analizată de autorităţile de concurenţă. Vom reuşi să facem un rebranding al magazinelor până la jumătatea anului viitor, astfel încât supermarketurile vor contribui semnificativ la cifra de afaceri a Carrefour de la începutul lui 2009“, a spus directorul general al Carrefour. Cine mai face miliardul La un miliard de euro se ridică vânzările tuturor magazinelor de electronice şi electrocasnice din România sau vânzările de bere cumulate ale celor mai mari patru producători de pe piaţa locală. Şi compania Selgros Cash&Carry România ar putea atinge anul viitor pragul de vânzări de un miliard de euro. PARTENERIAT RCA, în hipermarket Compania de asigurări Omniasig va începe, sâmbătă, distribuţia de poliţe de asigurare prin intermediul unităţilor Carrefour. Într-o primă fază, parteneriatul între Omniasig şi Carrefour vizează poliţele RCA, CASCO, de locuinţe, bunuri şi de călătorie. De la mijlocul anului viitor, asigurătorul va începe să lanseze produse special concepute pentru clienţii care intră în hipermarketuri. Poliţele Omniasig vor fi distribuite în agenţiile Carrefour Voiaj şi la punctele de lucru care vor fi înfiinţate în unităţile Carrefour. Potrivit preşedintelui asigurătorului, Constantin Toma, veniturile Omniasig generate de parteneriatul cu Carrefour se vor ridica la 5 milioane de euro în primele două luni. Asigurătorul a realizat venituri de circa 175 de milioane de euro în primele nouă luni ale acestui an. Serviciul de asigurări este disponibil în toate ţările în care este prezent lanţul Carrefour.