Carmen Dan a declarat, joi, în cadrul ședinței tehnice pentru organizarea alegerilor, că vor fi organizate aproximativ 19.000 de secții de votare și totodată, pentru a fi asigurată corectitudinea, se va utiliza Sistemul de monitorizare a prezenței și de prevenire a votului multiplu.
„Conform legii, pentru alegerile europarlamentare, dar și pentru referendum, cetățenii votează în aceleași secții de votare, în același interval de timp, respectiv 7-21, cu aceleași ștampile, cu mențiunea Votat, dar pe buletine de vot separate: unul pentru alegerile europarlamentare și două pentru referendum – câte un buletin pentru fiecare întrebare. Ministerul Afacerilor Interne a monitorizat săptămânal respectarea calendarului electoral, constatând astfel că până în acest moment toate instituțiile implicate în organizare au realizat acțiunile din programul calendaristic la termen”, a afirmat ministrul, în cadrul ședinței Comisiei Tehnice Centrale pentru coordonarea activităților de organizare a alegerilor.
Totodată, Carmen Dan a spus că se organizează un număr de 18.730 de secții de votare la nivel național pentru data de 26 mai și că au fost realizate deja materialele necesare.
„În perioada 17-19 mai 2019, aceste materiale au fost predate către instituțiile prefectului, urmând ca vineri să fie preluate de către primari, iar sâmbătă să ajungă în secțiile de votare. Tot sâmbătă, membrii birourilor electorale secțiilor de votare vor primi cererile de votare, prin intermediul urnei speciale. (…) Pe 26 mai pot vota cetățenii români care au 18 ani împliniți, inclusiv cei care împlinesc această vârstă în ziua alegerii. Pentru alegerile europarlamentare au drept de vot și cetățenii comunitari, adică cei din alt stat membru al UE, care s-au înscris în listele speciale. Aceștia, însă, nu pot vota pentru referendumul național”
Potrivit ministrului, alegătorii vor vota la secțiile de votare unde au domiciliul sau reședința, potrivit listelor electorale permanente. Cei care se află în altă localitate în ziua alegerilor, au posibilitatea de a vota chiar în zona în care se află, dar vor fi înscriși pe listele suplimentare.
„Pentru a veni în sprijinul cetățenilor care doresc să voteze, dar nu dețin carte de identitate valabilă, Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, cu sediul în București și serviciile publice comunitare pentru evidența persoanelor din Capitală și din județe vor avea program și în zilele de 25 și 26 mai, conform programului stabilit la nivel local. Pentru asigurarea corectitudinii alegerilor, se va utiliza Sistemul de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului multiplu”