Editura Evenimentul si Capital

„Cum acționează CARACATIŢA AUTOSTRĂZILOR din România”: LA VREMURI NOI, TOT NOI!

Autor: | | 14 Comentarii | 10095 Vizualizari

După ce primul articol din seria de dezvăluiri legate de interesele din jurul eternelor proiecte dedicate eternelor autostrăzi din România, niște „piramide” moderne care au creat o mulțime de „faraoni”, dar nu au dus la progrese notabile, revenim cu câteva lămuriri ca să nu pară că am uitat unele numele grele care ar fi trebuit să se regăsească în poziţia de campioni încă din primul articol.

Astăzi vom readuce, în prim plan, o parte din aceste personaje şi vom reveni permanent pe măsură ce vor fi întrezărite şi cunoscute toate tentaculele CARACATIŢEI.

Începem cu nişte concluzii - articolul nostru a deranjat tocmai pentru că, în momentul de faţă, păpuşarul şef de care am vorbit şi rândul trecut, Narcis Neaga, se pregăteşte să obţină un mandat pentru conducerea CNAIR, ţineţi-vă bine, pentru o perioadă de 4 ani, plătit cu sute de milioane din taxele cetăţenilor, prin invocarea, de ochii lumii, a guvernanţei corporative a întreprinderilor publice.

FOTO: Narcis Neaga

Cine a stabilit criteriile de selecție

Suntem spectatori şi suporteri la cel mai scandalos meci ai cărui singuri câştigători sunt directorul general şi membrii Consiliului de Administraţie, alături de toţi ceilalţi coechipieri. OUG 109 din 2011 le oferă actualilor jucători posibilitatea de a încasa bani fie că ocupă funcţiile, fie că vor fi nevoiţi să se retragă înainte de a le expira mandatele „câştigate” printrun proces de selecţie aparent transparent.

Narcis Neaga este cel mai vehement suporter pentru semnarea unui contract, dar nu de autostrăzi, ci a ordonanţei privind managementul corporativ, întrucât şi-a aranjat lucrurile încă din vara lui 2018, când oferea asigurări că va realiza cel puţin 100 de kilometri centenari. Nu i-au ieşit promisiunile, fiind finalizaţi doar 60 de kilometri. Puțin pentru o țară cu atâția „faraoni” ai autorstrăzilor!

Criteriile de selecţie pentru viitorul director ce ar trebui să pună în aplicare o strategie de absorbţie a mai bine de 5 miliarde de euro din fonduri europene, până la sfârşitul anului 2021, au fost stabilite chiar de Narcis Neaga. O „coincidență” mai ales că ele au fost scrise în așa fel încât să se plieze pe CV-ul pe care l-aţi citit în primul episod, publicat de EVZ în ediția din 16 martie: „Faraonii autostrăzilor din România. O piramidă controlată de politiceni şi multinaţionale”. Astfel că întreaga procedură de selecţie, al cărei anunţ a fost accesibil doar cunoscătorilor din CNAIR, se anunță a fi o mascaradă, un circ prin care clovnul vrea să devină acrobat! Praf în ochi şi blat la cel mai înalt nivel! Citește: FARAONII AUTOSTRĂZILOR din România

Până la sfârşitul lui 2019 nu se vor putea recepţiona nici măcar 100 de kilometri de autostradă

Sfântul Graal, mandatul pe 4 ani, a fost scos la licitaţie în ianuarie a.c., de către liderul PSD Liviu Dragnea, încercând să obţină cel puţin 200 de kilometri de autostradă până la sfârşitul anului pentru a linişti comentariile legate de lipsa de eficiență a guvernului PSD. Lista investiţiilor asumate ar cuprinde autostrăzile Lugoj - Deva, Sebeş - Turda, Tg. Mureş - Ogra - Câmpia Turzii, Suplacu de Barcău - Borş, capetele autostrăzii Sibiu - Piteşti, jumătate din drumul expres Craiova - Piteşti şi recent mediatizata centură a metropolei Bacău.

Pentru că am trecut de jumătatea lunii martie 2019, iar o bună parte din sectoarele de autostradă nu fac obiectul unor contracte semnate cu firme de construcţii, fie ele şi „de casă”, precum Tirrena Scavi, Astaldi, Porr, Aktor şi Impresa Pizzarotti, vă propun ca temă de gândire dacă nu ar trebui ca cei 6.000 de angajaţi ai CNAIR să meargă ca să lucreze în şantiere, pentru că nici în cele mai optimiste planuri, până la sfârşitul lui 2019 nu se vor putea recepţiona nici măcar 100 de kilometri de autostradă.

Cum se gândește ministrul Răzvan Cuc că ar putea realiza norma de 180 kilometri pe care şi-a asumat-o într-o intervenție publică făcută cu jumătate de gură, în condiţiile în care, pe data de 02 martie a.c., la semnarea contractului pentru Centura Sud a Capitalei, cu firma turcă ALSIN ALARKO, directorul general Narcis Neaga concluziona, după un calcul realizat cu creionul pe hârtie, că ar fi nevoie de 50 de luni? Ce să mai zicem de acele contracte încă nesemnate până în prezent?!

Un nucleu dur, bazat pe prietenii și cumetrii

Să revenim la visul lui Narcis Neaga ca director general al CNAIR. Visul acestuia nu e să facă autostrăzi în România. E mult mai ambițios, ca în celebrul banc în care cineva îți arată un râu și te întreabă dacă vezi podul care nu există.

Primul pas va fi să şteargă urmele ilegalităţilor comise la cârma companiei. Chiar dacă justiţia e şchioapă şi se mişcă cu viteza melcului, pare că mai sunt instituţii insensibile la „muşchii” sistemului construit de Dragnea & Co. Astfel că Narcis Neaga, în momentul de faţă este cercetat penal în dosarul 6083/P/2016 de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 Bucureşti, şi asta nu din voinţa procurorilor, ci prin stăruinţa Curţii de Conturi, aşa cum rezultă din sursele oficiale puse la dispoziţia publicului de Ministerul Justiţiei.

„Faraonii autostrăzilor lovesc din nou”

Aşadar, prin simularea unei selecţii bazată pe profesionalism, Narcis Neaga vrea să-şi păstreze echipa cu cei mai buni jucători din piaţă, luând în calcul pentru noua componenţă a Consiliului de Administraţie al CNAIR, pe Messi şi Ronaldo ai afacerilor underground, consilierul guvernamental - Costin Mihalache şi mâna dreaptă a lui Ioan Rus - Marius-Mihuţ Piţigoi. Este un nucleu dur, bazat pe prietenii străvechi, cumetrii, dar, mai ales, pe istoria nescrisă în CV-urile celor menţionaţi (prietenii ştiu de ce spun acest lucru), prin care Narcis Neaga va controla practic tot ce se va întâmpla la CNAIR.

FOTO: Costin Mihalache

Ce înseamnă asta?.... „La vremuri noi, tot noi” sau „Faraonii autostrăzilor lovesc din nou”, spuneţi-i cum vreţi, dar situaţia la compania de autostrăzi este neschimbată chiar dacă au fost un infinit de organigrame. La ce se bobinează acum? Doar grupurile de aceeaşi culoare ştiu asta... fără a se gândi la o lipsă de continuitate în gestionarea marilor proiecte de autostrăzi.

Marius-Mihuţ Piţigoi, mâna dreaptă a lui Ioan Rus

Să îi luăm pe rând, pentru a face cunoştinţă, dacă mai era cazul, cu cei doi noi coechipieri ai lui Neaga:

Marius-Mihuţ Piţigoi s-a calificat în echipa câştigătoare pentru Consiliul de Administraţie al CNAIR prin experienţa de dealer auto, dar, mai ales, din postura de mână dreaptă a lui Ioan Rus, fost ministru al Transporturilor şi al Afacerilor Interne şi stâlpul Grupului de la Cluj.

Marius-Mihuţ Piţigoi este cunoscut ca patronul din umbră al grupului COLINA MOTORS, care derulează afaceri în domeniul vânzărilor de maşini, fiind dealer autorizat Ford. În realitate, acesta ar fi un paravan pentru afacerile derulate de Ioan Rus, care, de altfel, au făcut deliciul multor pagini de presă scrisă ca urmare a investigaţiilor realizate pe la începutul anilor 2000 de Acţiunea Populară, al cărei purtător de cuvânt era Mugur Ciuvică. Esenţa investigaţiilor indicau atunci cum Marius-Mihuţ Piţigoi scotea din ţară banii obţinuţi din afacerile lui Ioan Rus, prin intermediul a patru firme off-shore, Uphall, Rosenlew, Romcar Auto Limited şi Markview Holdings, abonate, la momentul respectiv, la contracte cu instituţiile statului. Totodată, Piţigoi a condus mult timp holdingul auto al lui Ion Ţiriac. Probabil, modul abil în care Piţigoi s-a jucat de-a v-aţi ascunselea cu banii prin conturile firmelor off-shore l-a recomandat pentru fi cooptat în echipă, pentru că, după cum ştiţi deja, este vorba de bani mulţi şi de foarte multe interese. Putem presupune că a fost și legal, pentru că nimeni nu s-a sesizat. Sau nu...

Implicat într-un scandal de corupție

Lovitura CRUNTA pentru Elena Udrea. Decizie FARA PRECEDENT in justitie! Iubita lui Alexandrov, DEVASTATA de veste

Pagina 1 din 2





Stirile zilei

Alte articole din categoria: EVZ Special

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI