Candidaţii fac lucruri trăsnite

Plimbările cu elefantul sau cu balonul, concursurile de miss şi afişele electorale înfăţişând nuduri întregesc arsenalul de campanie al partidelor, care până acum mizau doar pe concerte de muzică, mici şi bere.

Plimbările cu elefantul sau cu balonul, concursurile de miss şi afişele electorale înfăţişând nuduri întregesc arsenalul de campanie al partidelor care până acum mizau doar pe concerte de muzică, mici şi bere. Tentativele inedite de atragere a alegătorilor se produc în contextul în care sondajele indică o plictiseală a românilor faţă de activitatea politică. Elefantul care mănâncă mazăre Constănţenii s-au delectat sămbătă seara, cu un spectacol inedit: un elefant uriaş care mergea agale însoţit de o mulţime de liberali cu eşarfe galbene. În faţa elefantului se afla candidatul PNL la Primăria Constanţa, Victor Manea, care saluta râzând mulţimea. Oamenii care au ieşit la balcoane sau din magazine curioşi aplaudau sau se închinau de mirare.

Animalul a fost adus tocmai din Ungaria şi a fost plimbat cale de cinci kilometri, de la intrarea în oraş până în Piaţa Ovidiu, unde a avut loc lansarea oficială a candidaţilor PNL. În urmă cu trei luni, când şi-a anunţat candidatura la primărie, cineva din echipa primarului Radu Mazăre a comentat: „Ce, pe elefantul ăsta vreţi să-l alegeţi?“. Atunci, Victor Manea a găsit ideea de campanie. A tipărit abţibilduri pe care le-a lipit prin oraş şi pe care era scris: „Elefantul mănâncă mazăre“. Abia sâmbătă seară, constă nţenii au văzut cine este „elefantul“. Alegători luaţi în balon Liberalii mehedinţeni au amplasat, ieri, în imediata vecinătate a Casei Tineretului din Drobeta-Turnu- Severin, pe fostul Stadion 1 Mai, un balon cu nacelă. Balonul este înalt cât un bloc cu nouă etaje şi are un diametru de 21 de metri, iar pe el au fost fixate bannere cu portretele candidaţilor la primărie. Liviu Mazilu, preşedintele filialei PNL, a explicat că în balonul cu nacelă pot urca toţi cei care vor să vadă oraşul Drobeta-Turnu-Severin de sus. „Deocamdată nu vom utiliza acest balon în zboruri de agrement. El se află în ancoră, urcă până la altitudinea de circa 20 metri, după care coboară pentru a prelua alţi pasageri“, a precizat Liviu Mazilu. Stolojan a năvălit într-o tabără şcolară Câteva mii de persoane au participat, ieri, în Tabăra Şcolară Bucşoaia, din oraşul Frasin, la „Hora Bucovinenilor“, acţiune organizată de preşedintele PDL Suceava, Gheorghe Flutur, unde a fost invitat şi primvicepreş edintele PDL, Theodor Stolojan. Acţiunea a debutat în centrul oraşului Frasin, unde a fost organizată o paradă a cailor şi a fost dansată o horă, în mijlocul căreia se aflau Gheorghe Flutur şi soţia sa, îmbrăcaţi în costume populare, după care întregul alai s-a deplasat în tabăra şcolară.   Şi Festivalul Oierilor din Banat, unde se aleg, la Muzeul Satului din Timişoara, cele mai frumoase ovine şi cel mai destoinic ciobănaş, a devenit sâmbătă ring de campanie electorală pentru candidatul PDL la primăria oraşului, Gheorghe Ciobanu. PDL-iştii au împărţit 3.000 de mici, bere, dar şi fulare sau baloane inscripţionate cu sigla partidului şi au plătit pentru un spectacol folcloric. PSD dă o mână de ajutor la cumpărături Social-democraţii din Arad au organizat, cu prilejul Sărbătorilor de Paşte, linii de transport cu autocarul pentru cetăţenii care doreau să meargă la cumpărături în supermarketurile din Ungaria. O idee orginală de marketing politic a avut şi Cozmin Guşă. Cu o mână de ajutor din partea edilului PSD Radu Mazăre, candidatul PIN la Primăria Bucureş tiului şi-a postat bannerele în oraşul Constanţa şi în staţiunea Mamaia.

Ţinta lui Guşă erau desigur miile de turişti bucureşteni ajunşi pe litoral în aceste zile. O idee originală a găsit şi Radu Berceanu în lupta pentru şefia Consiliului Judeţean Dolj. El şi-a făcut un site de campanie pe care pot fi găsite desene ale caricaturistului Ion Barbu, dar şi un joc în care poate fi cucerit judeţul Dolj. (Au contribuit Georgeta Petrovici, Olimpia Filip) CAMPANIE CU PĂTRĂŢEL ROŞU Aluziile sexuale, pe post de arme electorale O altă „armă“ folosită în campania electorală o reprezintă aluziile de natură sexuală. Candidatul liberalilor la Primăria Jilava, Andrei Mladin, a demarat campania în forţă: un show Miss Jilava 2008, prezentat de Simona Sensual. După ce fetele au defilat pe scenă, a fost rândul trupei Sexxy să încălzească atmosfera fredonând refrenele de succes „Te uiţi în ochii mei şi îmi spui că mă vrei, doar pentru o noapte“ sau „Da, sexy şi rea, Nu comenta... Doar pentru tine pot fi aşa...“.

Un grup de zece tineri liberali, cinci băieţi şi cinci fete, din organizaţia PNL Sector 5, au decis să se dezbrace în dorinţa de a câştiga voturi pentru candidatul partidului la primăria de sector, Cristian Banu. Junii liberali au lansat campania „Adevărul gol-goluţ despre sectorul 5“ pentru a transmite mesajul potrivit căruia sectorul 5 este la fel de gol ca şi tinerii liberali.   „Sectorul 5 nu are de nici unele“, spun cei zece tineri PNL. Modelele „de ocazie“ îşi acoperă anumite părţi ale corpului cu poze în care sunt surprinse zone ale sectorului 5 despre care Banu spune că au fost neglijate de Marian Vanghelie, contracandidatul său. Sloganul de campanie face referire la postura inedită: „Arată-ne că nu neam dezbrăcat degeaba şi du-te la vot pe 1 iunie!“. Spre deosebire de liberali care şi arată electoratului, PRM-iştii se mulţumesc doar să sugereze.

Codruţa Arvinte, candidata PRM la Consiliul Judeţean Bacău, s-a gândit şi ea la un slogan inedit - „Încearcă şi cu o femeie!“. Ea susţine că una dintre principalele condiţii ca mesajul electoral să ajungă la cetăţean este să fie uşor de reţinut şi să aibă umor. Sloganul său este scris pe un singur banner care se află amplasat pe Hotelul Moldova, din centrul Bacăului.