Candidat la şefia CNADNR: Diferenţa "companie privată" sau "de stat" nu trebuie să existe

O companie publică trebuie să aibă aceleaşi obiective ca una privată: rentabilitate, profi tabilitate, utilitate publică, spune Benoit Pleska

Proiectul "management privat", prin care statul încearcă să reformeze cele zece companii aflate în subordinea ministerului Transporturilor, este unic în Europa, spune Benoit Pleska, unul din managerii cotaţi cu cele mai mari şanse la şefia Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Esenţial este că se înlocuiesc atât managerii, cât şi Consiliile de Administraţie. "Este foarte important să existe o sinergie perfectă între cele două entităţi. Acesta este, cred eu, şi motivul pentru care acest proiect a fost îmbrăţişat de foarte mulţi manageri străini", spune actualul partener al companiei BBV din Ucraina. În România din 1995 În vârstă de 43 de ani, Pleska are origini româneşti. S-a născut în Belgia şi, după finalizarea studiilor economice, primul job l-a avut în industria de panificaţie, angajatorul fiind compania internaţională Puratos. În România a venit în 1995, ca director de vânzari şi marketing al producătorului de bere Interbrew, unde principala sarcină a fost dezvoltarea reţelei. A urmat Danone, companie pe care a dezvoltat- o de la zero, iar ulterior a lucrat pentru Holderbank, numele de atunci al actualului producător de ciment Holcim, ajutând la rebranduirea grupului. După un stadiu de MBA la universitatea Stanford a fost recrutat în Ucraina, unde a dezvoltat un lanţ de hypermarketuri, din poziţia de director general. Despre proiectul "management privat" de la noi a aflat din presă. Spune că miza restructurării CNADNR este foarte mare: de infrastructură depinde dezvoltarea economică a ţării. "România are doi mari producători auto şi doreşte să dezvolte industria auto, dar nu are o infrastructură corespunzătoare. În plus, o infrastructură bine dezvoltată înseamnă şi o rată mai mică a accidentelor rutiere. Am citit că România ocupă locul 4 în Uniunea Europeană, după numărul deceselor cauzate de accidentele rutiere", spune Pleska. Spre deosebire de industrii în care există cicluri de existenţă logice, determinate de cerere sau de evoluţia resurselor, o companie responsabilă cu infrastructură va avea permanent "piaţă", deci mari şanse să devină foarte profitabilă. Este foarte important să existe o sinergie perfectă între manager şi Consiliul de Administraţie al unei companii CITIŢI ŞI:

  • Privaţii trec la comanda Transporturilor