CABRIO CONTRA SUV: Între strategie şi paradox

Noul Golf decapotabil e mai ieftin decât concurenţii direcţi, Peugeot 308 CC şi Renault Megane Coupe-Cabrio, dar mai scump decât SUV-ul compact Volkswagen Tiguan.

Fără a fi o regulă obligatorie, te-ai aştepta ca, între două modele din acelaşi segment, unul german, altul francez, primul să fie mai scump. Măcar după aplicarea câte unui discount. Aşa după cum, la o evaluare superficială, ai fi tentat să consideri că un SUV ar trebui să aibă un preţ mai mare decât a unui cabriolet, dacă ambele autoturisme sunt produse de aceeaşi marcă, iar modelul decapotabil nu este o apariţie exotică, ci doar o extensie a unei game populare.

Vara surprizelor

Concret, Volkswagen a lansat, săptămână aceasta, în România, versiunea cabriolet a modelului Golf, cu un preţ minim de 21.056 de euro (inclusiv TVA). Concurenţii direcţi ai automobilului german, două modele compacte decapotabile "made in France" – Peugeot 308 CC şi Renault Megane CC (ediţia specială Floride) – costă sensibil mai mult: 25.184, respectiv 24.900 de euro cu TVA inclusă.

De altfel, strategia de preţ Volkswagen pentru Cabrio a fost atât de agresivă, încât a plasat noua extensie a gamei Golf foarte aproape de modelul decapotabil subcompact (mai mic) Peugeot 207 CC – 20.599 de euro cu TVA – al treilea cel mai ieftin reprezentant al acestui segment în România (după smart Cabrio – 14.421 de euro – şi Mazda MX-5 – 19.090 de euro).

Tot în această vară, Volkswagen a relansat în România SUV-ul compact Tiguan. Versiunea ajustată estetic şi tehnic a gamei germane dezvoltate pe arhitectura Golf, acum disponibilă şi cu tracţiune faţă (alături de 4x4), este oferită în această perioadă cu un preţ minim de 19.479 de euro (inclusiv TVA). Aşadar, un SUV Tiguan (e drept, fără trac ţiune integrală, dar, altminteri, cu toate avantajele garantate de un model din acest segment), poate fi cumpărat cu 1.577 de euro mai puţin decât un Golf Cabrio, cel mai nou reprezentat al unei familii de autoturisme care nu a prins în acest colţ mai sărac – şi pragmatic, în vanitatea sa – al Europei.

Ce cumpără românii: 3.000 de SUV-uri, 40 de cabriolete

Potrivit statisticilor oficiale care privesc piaţa de maşini noi, în primele cinci luni ale anului românii au cumpărat aproape 3.000 de SUV-uri din import (întâmplător sau nu, Tiguanul este răspun zător pentru mai bine de 10% din vânzările clasei) şi doar ceva mai mult de 40 de cabriolete. În astfel de condiţii, pla nul Volkswagen – acela de a comercializa, în al doilea semestru, pe această piaţă, zece unităţi Golf Cabrio – pare, în egală măsură, neînsemnat şi ambiţios.

COMPARAŢIE

Modele Volkswagen