Avioane F-16 de ultimă generație, la granița României. Ce spune reprezentantul SUA

Avioane F-16 de ultimă generație, la granița României. Ce spune reprezentantul SUA F-16 Sursa foto.

Cele mai avansate modele de avioane de vânătoare F-16 vor zbura în Bulgaria și vor avea o capacitate deplină de luptă, potrivit directorului Dezvoltării Internaționale de Afaceri de la Locked Martin, Jim Robinson.

Reprezentanții companiei americane și ai Ambasadei SUA în Bulgaria au prezentat, în cadrul unei conferințe de presă, detalii referitoare la producția, livrarea, capabilitățile aparatelor de zbor, dar și cu privire la avantajele pentru Bulgaria din parteneriatul strategic.

„În Bulgaria vor zbura cele mai avansate modele ale F-16”, a spus Jim Robinson, care a oferit de asemenea și asigurări că noile avioane de vânătoare vor avea suficiente arme aer-aer și aer-sol, precum și o interoperabilitate deplină cu sistemele NATO. „Puteți urca orice doriți pe F-16. Avioanele vor fi dotate din prima zi în care vor sosi”, a completat Robinson.

Pentru contract, Bulgaria a scos din buzunare 1,256 de miliarde de dolari americani, astfel că va deveni cea de-a 30 a țară din întreaga lume în care vor zbura avioane de vânătoare F-16.

Ne puteți urmări și pe Google News

Primul aparat de zbor este programat să fie gata undeva prin luna decembrie a anului 2022 și va fi livrat imediat. Se estimează că aeronava va avea o durată de funcționare de 12.000 de ore de zbor, însă compania Lockheed Martin avertizează că e necesară o întreținere foarte bună pentru asta.

În ceea ce privește legătură cu cooperarea industrială, Lockheed Martin a anunțat că dronele pot fi fabricate în Bulgaria, dar nu s-a hotărât încă de ce tip ar trebui să fie aceste aparate de zbor fără pilor. După ce va intra în posesia primelor opt avioane, Bulgaria va putea să cumpere alte opt, care se aşteaptă să fie la un preţ mai mic, pentru că Bulgaria va avea deja o bună parte din dotările necesare.

„Atunci când cumpără un F-16, fiecare țară trebuie să țină cont de faptul că nu se cumpără numai aeronava în sine, ci și service-ul. Rețineți că nu veți plăti service-ul pentru următoarele opt, deoarece îl veți avea deja. Veți avea şi service-ul de la primele opt, piloţii vor fi deja instruiţi, deci va fi mai ieftin”, a explicat Robinson.