Vechiul brad de Crăciun, tot metalic, cu o înălțime de 18 metri, s-a uzat după 9 ani. Noul brad, înalt de 22 de metri, are peste 8.000 de leduri.
Primarul din Târgu Jiu, Florin Cârciumaru (PSD) a aprobat achiziționarea acestuia la suma de 90.000 euro fără TVA. Noua structură metalică ornamentală pentru Crăciun a fost achitată în 12 rate lunare. Banii investiţi pentru bradul nou ar fi fost de ajuns pentru cumpărarea câte unui brad natural în următorii 18 ani. „Este un brad care fost achiziționat de la societatea care avea concesiunea serviciului de iluminat public stradal Romlux”, a spus, pentru EVZ, viceprimarul din Târgu Jiu, Aurel Popescu.
FOTO: La solicitarea ANAF, Curtea de Conturi verifi că cheltuielile Primăriei Târgu Jiu pentru brad și instalațiile de Crăciun
Vechiul brad era dezaxat
Oficialii locali susțin că fostul brad avea probleme la axul central care era deplasat, iar sistemul de iluminat punea în pericol viața cetățenilor. „Axul central avea o abatere de la verticalitate majoră, din cauza ridicărilor cu macaraua. Aveam foarte multe scurturi în acele figurine, făcute din furtun luminos care a îmbătrânit. Umezeala de afară putea să îi facă să scurtcircuiteze”, a declarat Ionuţ Jilăveanu, şeful Serviciului Gospodărie Comunitară din Primărie, pentru EVZ.
Bradul nou se repară singur
Noua achiziție făcută de Primărie este complet automată, având un sistem complex de iluminare care se sincronizează cu cel de sonorizare, oferind gorjenilor feeria unui joc de lumini acompaniat de colinde de Crăciun care vor răsuna centrul orașului. „Toate operațiunile se fac de la sol. Elimini aproape total costurile de montaj. Are un sistem de autodiagnosticare. Îmi spune instantaneu acolo unde are o problemă și poți să intervii tot de la sol asupra acelei probleme”, a precizat, pentru EVZ, șeful de serviciu al Primăriei. Mai mult, bradul vechi consuma 13 kw pe oră. Cel nou consumă 3,5 kw.
Costuri mici, mândrie maximă
Primăria susține că, încă de anul trecut, oamenii au reacționat foarte bine la noul brad. „Era un punct de atracție. Oamenii veneau și-și făceau poze la brad și umpleau rețelele sociale cu minunățiile din Târgu Jiu, iar alte orașe spuneau: «de ce la noi în oraș nu e ca la Târgu Jiu?!»”, a explicat Ionuț Jivăleanu.
În opinia lui, Târgu Jiu a ieșit mai bine la costuri ca Sibiu și Galați. „Bradul natural de la Sibiu a costat 6.000 euro, dar nu spune nimeni că trebuie montate și instalațiile pe ele și că ei trebuie să le monteze cu utilaje, pentru că nu-l pot monta ca mine de la sol. Sau ca Galațiul care a închiriat un brad artificial cu 17.000 euro într-un an. Eu îl folosesc 12 ani. Până la urmă gândirea a fost pe termen lung”, a concluzionat Ionuț Jilăveanu.