Arest la domiciliu pentru omul de afaceri Călin Mitică a fost arestat la domiciliu, ca urmare a sentinței Tribunalului Cluj. Aceeași măsură a fost dispusă și în cazul celorlalte șase persoane reținute de DNA Cluj pentru 24 de ore, pentru fapte de corupție, și care ocupă diferite funcții în cadrul companiilor private patronate de Călin Mitică, la CFR Călători și la Regionala CFR Galați. Se pare că probele aduse în apărare de omul de afaceri au contat foarte mult.
Procesul în care s-a discutat arestarea celor șapte persoane a început miercuri în jurul ore 14.00 și s-a finalizat joi dimineața la ora 4.00. La final, judecătorul a decis ca toate persoanele suspectate de corupție să fie cercetate în stare de arest la domiciliu. În plus, niciunul dintre inculpați nu are voie să legătura unul cu celelălt sau cu ceilalți martori din dosar.
Omul de afaceri clujean care patronează mai multe fabrici, în care lucrează peste 3.000 de muncitori, este acuzat de DNA că "ar fi dispus remiterea repetată a unor sume de bani către inculpatul Gavriș Teodor Alexandru, șef Serviciu Automotoare și, ulterior, director de tracțiune în cadrul SNTFC CFR CĂLĂTORI SA. Remiterea sumelor de bani a fost efectuată indirect, într-o formă disimulată, prin decontarea de către SC Remarul 16 Februarie SA a unor facturi fictive, emise de SC Tevpag Plan SRL. Transferarea sumelor, ca mită a fost efectuată în legătură cu îndatoririle de serviciu ale lui Gavriș Teodor Alexandru, respectiv pentru ca acesta să îndeplinească, să nu îndeplinească sau să urgenteze îndeplinirea unor acte care intrau în îndatoririle sale de serviciu, sau să îndeplinească acte contrare acestor îndatoriri, toate aceste demersuri vizând avantajarea ilicită a intereselor de afaceri ale SC Remarul 16 Februarie SA". Concret, susţin procurorii banii ar fi fost plătiţi pentru ca Gavriş să se implice în licitaţia organizată de CFR Călători pentru reaparea unor automotoare R7.
"Nu aveam de să îi dau şpagă"
Călin Mitică a declarat că nu avea de ce să îi ofere mită lui Gavriş, şi că acest lucru nici nu s-a întâmplat vreodată, deoarece directorul CFR Călători Teodor Gavriş a fost persoana care a descalificat Remarul 16 Februarie de la licitaţia pentru reparaţia automotoarelor R7, pe motiv că societatea nu deţinea un certificat de conformitate care să ateste că deţine capacitatea de a repara respectivele automotoare. "Noi am obţinut certificatul de la AFER şi am fost descalificaţi în mod ilegal", a declarat omul de afaceri.
Licitaţia pentru reparaţia automotoarelor R7 a fost tranşată în data de 8 ianuarie 2014, când pe adresa societăţii din Cluj a fost trimisă o adresă emisă de CFR Călători, semnată de directorul Valentin Dorobanţu prin care societatea era descalificată de la licitaţia pentru reparaţia automotoarelor R7. Ulterior, în data de 4 februarie 2014, Remarul 16 Februarie SA a avut câştig de cauză la CNSC care a admis contestaţia societăţii, în care se arată că certificatul de omolare AFER existp, iar motivul invocat de CFR Călători era unul ireal.
Una dintre societăţile participante la licitaţie a contestat decia CNSC la Curtea de Apel Bucureşti. În data de 3 iulie 2014, judecătorii s-au pronunţat definitiv în sensul respingerii contestaţiei şi au obbligat CFR Călători să semneze contractul pentru reparaţia automotoarelor R7 cu Remarul 16 Februarie din Cluj Napoca. "La licitaţia R7, domnul Gavriş şi cu domnul Dorobanţu au fixat preţul de pornire care era de 197 de milioane de lei. Noi am oferit 100 de milioane de lei şi am câştigat. I-am făcut şi plângere penală acestui Gavriş", a mai spus Călin Mitică.
Procurorii DNA îl mai acuză pe Călin MItică de faptul că a încercat să primească informaţii confidenţiale de la Societatea Naţională a Sării, care să îi fie utile la o eventuală licitaţie organizată pentru transportul de sare.