Boom financiar pentru companiile de social media. Facebook a fost îngenuncheat. Cine a încasat cele mai mari venituri

Boom financiar pentru companiile de social media. Facebook a fost îngenuncheat. Cine a încasat cele mai mari venituri

Companiile de social media - cu precădere Snapchat, Pinterest, Twitter, Facebook - au înregistrat creșteri ale veniturilor mai mari decât estimările inițiale. 88% dintre companiile în cauză au raportat câștiguri mai mari. Dacă tendințele vor continua, companiile de social media ar putea înregistra cea mai mare creștere a veniturilor din anul 2008 până în prezent.

Companiile de social media au înregistrat, în anul 2021, venituri mai mari cu 125% față de estimările inițiale. Primele două companii care au raportat creșteri semnificative de venituri sunt Snapchat și Pinterest. Potrivit specialiștilor, dacă tendința va continua, companiile de social media vor înregistra cea mai mare creștere a veniturilor din anul 2008.

Snapchat și Pinterest, companiile cu cele mai mari venituri în 2021

Potrivit cifrelor prezentate de Snap, companie ce deține Snapchat, și Twitter, prețul acțiunilor companiilor de publicitate a crescut semnificativ.

Dacă, în urmă cu câțiva ani, existau îndoieli cu privire la evoluția Snap și profitul pe care l-ar putea înregistra în comparație cu alte firme de social media, iată că în anul curent, compania se bucură de o evaluare de piață de două ori mai mare decât cea a Twitter. Totalul veniturilor Snap se apropie de cel al companiei Twitter.

Ne puteți urmări și pe Google News

Pentru al doilea trimestru al anului 2021, veniturile Pinterest au crescut cu 125% față de aceeași perioadă a anului trecut. Astfel, veniturile raportate se ridică la 613, 21 milioane de dolari.

Compania Snap a înregistrat o creștere cu 116,2% de la un an la altul. În cazul Twitter, veniturile au crescut cu 74% de la un an la altul.

Facebook dezamăgește. Analiștii aveau alte așteptări

Analiștii spun, însă, că așteptările față de Facebook au fost prea mari. Deși giganții Microsoft și Apple, precum și companiile Pinterest, Twitter, Snap au raportat creșteri semnificative ale veniturilor, situația Facebook e puțin mai delicată.

Compania a transmis că așteaptă „ratele de creștere a veniturilor totale de la an la an să scadă semnificativ pe o bază secvențială pe măsură ce parcurgem perioade de creștere din ce în ce mai puternică”.

Facebook a raportat venituri care au crescut cu 56% de la an la an, la 29,08 miliarde de dolari. Este vorba despre cea mai rapidă creștere din anul 2016 până în prezent, însă analiștii spun că se așteptau la venituri mai mari.

Zuckerberg a transmis că Facebook intenționează să dezvolte instrumente pentru „creatori” începând cu anul 2023.

„Vrem ca platformele noastre să fie cel mai bun loc pentru creatori pentru a-și câștiga existența”, a spus Zuckerberg.

Activitățile de publicitate au generat companiei Facebook cea mai mare parte a profitului înregistrat în al doilea trimestru din acest an. Astfel, 28,5 miliarde de dolari din totalul de venituri raportat de 29 de miliarde de dolari este reprezentat de încasări în urma acțiunilor în cauză.