Bomba ecologică din Portul Midia a rămas de actualitate. Situația stagnează

Bomba ecologică din Portul Midia a rămas de actualitate. Situația stagnează

Procedura de curăţare a navei eşuate la sfârşitul lunii noiembrie în Portul Midia, la bordul căreia se află cadavrele a 14 mii de oi, nu a început nici până acum.

Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa urmează să organizeze o nouă licitaţie pentru serviciile de ecarisaj, în timp ce organizaţiile de mediu atrag atenţia asupra pericolului ecologic generat de această situaţie. Administrația Porturilor a anunţat, miercuri, că Porturilor a reluat procedura de achiziție cu un buget alocat de 19.200 de lei. În luna decembrie 2019, prima licitaţie a eşuat, deoarece,firmele au întârziat depunerea documentației necesare.

Despre această situaţie, Costel Stanca, director general al Administraţiei Porturilor a afirmat că sunt nouă firme care vor participa la licitaţie.

„Am invitat un număr de nouă organizaţii. Urmează să prezinte un plan de ranfluare a navei, care va fi avizat de către Autoritatea Navală”, a spus Stanca Referitor la perioada de ranfluare, Stanca a spus: „Va fi undeva între, să zicem, 30 şi 40 de zile. Ultimele analize arată că nu avem poluare și că nu sunt probleme de mediu. La momentul în care o să se încălzească, dacă lucrurile nu sunt terminate, există și acest potențial”.

Ne puteți urmări și pe Google News

De asemenea, directorul Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare Marină, Simion Nicolaev, spune că nu trebuie neglijat efectul pe termen lung asupra ecosistemului „Problema este că, în timp, impactul poate să fie mult mai amplu, în sensul că va deveni un focar de infecţie pentru întreaga zonă şi, sigur, va excede şi în exteriorul portuar. Pentru sănătatea ecosistemului, în general, şi a oamenilor care lucrează în această zonă este absolut obligatoriu rezolvarea acestei chestiuni”, a spus Simion Nicolaev, potrivit Radio România Actualităţi