Blogul de politician costă 1.500 de lei

Pentru prezenţa pe internet, un politician român scoate din buzunar între 1.500 de lei şi 1.700 de lei. În apropierea alegerilor, tot mai mulţi politicieni vor recurge la serviciile specializate ale firmelor de relaţii publice, pentru a comunica virtual cu electoratul.

Pentru achiziţionarea domeniului de internet, un politician român plăteşte între 120 şi 150 lei, în funcţie de furnizor, ne-au spus reprezentanţii Big Media Relaţii Publice. Pentru spaţiul de găzduire costurile se ridică la minim 30 lei.

Crearea paginii costă între 350 şi 700 lei. Pentru fotografii, politicianul trebuie să plătească oamenii de relaţii publice cu minim 350 lei, iar textele îi mai costă alţi 700 lei pe lună.

În total, costul prezenţei pe internet poate varia între 1.500 şi 1.700 lei, în funcţie de furnizorii aleşi, de talentul creatorilor de conţinut şi de cât de mult mizează politicianul pe rezultatele blogului.

Unele oferte din România aduc preţul blogului până la 10.000 mii de euro pe o perioada de campanie electorală.

Blogul te face om Crearea unui blog de politician este un demers foarte serios, susţine Gabriel Ferugean, managerul Big Media Relaţii Publice.

Care sunt avantajele blogului? În primul rând îi asigură "umanizarea" în faţa unui public tânăr la care e destul de dificil să ajungă altfel.

„Tinerii de azi nu mai sint interesati de televizor şi nici de politică, iar blogurile politicienilor le-ar putea arăta că aceştia sunt dispusi sa comunice si pe limba lor, nu doar folosindu-se de limba de lemn de pina acum”, ne-a spus Ferugean.

Un moft necesar

Deocamdată, politicienii nu ştiu ce anume să aştepte de la un blog. Ştiu doar că a apărut o modă, pe care nu o înţeleg prea bine, dar vor să o încerce.

„Rămâne de văzut câte dintre aceste bloguri vor rămâne "vii" şi după alegeri, pentru că asta ar arăta că nu au fost doar un cârlig pentru electorat ci o dorinţă sinceră de a ajunge la el”, mai spune Ferugean.

Totuşi, politicianul român se gândeşte că tinerii de astăzi sunt cei care ar putea vota şi peste 5-6 cicluri electorale, aşa că cine ştie să îi convingă acum poate să îşi construiască şi să îşi fidelizeze un electorat puternic.

Secretul blogurilor Reprezentanţii Big Media nu au putut să ne spună care politician plăteşte pentru a avea un blog, din cauza unei clauze de confidenţialitate.

“Nu cred că ar putea vreun politician să recunoască acest lucru, deşi nu este nicio ruşine”, a precizat Ferugean.

Cel mai cunoscut caz al unui politician care a plătit pentru a avea un blog de succes este cel al preşedintelui francez, Nicolas Sarkozy. Despre blogul lui Sarkozy se ştie că a fost administrat de un cunoscut blogger francez, iar acest lucru nu a afectat cu nimic popularitatea politicianului.

Desigur, unii politicieni pot alege să işi facă blog ca orice internaut de rând, gratuit, cu condiţia ca ei să îşi administreze singuri conţinutul.

Printre politicienii români care s-au lansat în blogosferă se numără Adrian Năstase, Ion Iliescu, George Copos sau Andrei Chiliman.