Dacă vrei să faci 20 minute până la serviciu în loc de 40 sau când vrei să vezi natura altfel decât prin parbriz, îţi iei o bicicletă. Magazinele de specialitate oferă şi mărci pliabile, uşor de depozitat.
Înlocuirea autoturismului cu bicicleta, pentru a ajunge la muncă, a devenit o opţiune chiar şi pentru cei ce se tem să iasă în trafic doar pe două roţi. Alegând să te deplasezi cu bicicleta câştigi timp, înfrângi stresul şi arzi calorii. Ba chiar, un studiu american din 1990 te asigură că vei avea o viaţă sexuală mult mai intensă. Nu în ultimul rând, ciclismul stimulează secreţii hormonale care opresc apariţia bolii Alzheimer.
Conceptul de bicicletă „universală” practic nu mai există. Există biciclete pentru oraş, de damă, de munte, de viteză etc. Tocmai de aceea, pasionaţii încurajează cumpărarea acestora din magazinele de specialitate, pe motiv că o bicicletă „standard” luată de la supermarket cu 400 de lei nu face banii, nefiind o investiţie fiabilă, de durată.
Ghid pentru amatori
Preţurile bicicletelor pleacă de la 1.400 lei şi ajung la 30.000 de lei pentru gama premium, aflată în vârful ierarhiei, special concepute pentru competiţiile de ciclism. Înainte de a începe să pedalezi, e necesar să ai o bicicletă adaptată pentru tine.
Trebuie să fii atent la mărimea ei, care este direct proporţională cu înălţimea ta, la calitatea pieselor, la garanţie şi la service-ul în cazul deteriorării. Bicicliştii care vor să fie la modă au de ales, în 2010, între Cruiser, Lifestyle sau Electra, mărci ce au apărut şi la noi.
Timp câştigat în trafic
Fără staţionare la semafor, pe ruta 13 Septembrie - Piaţa Romană se fac 25 minute, iar între 13 Septembrie şi Băneasa - 35 de minute. Din Colentina până în 13 Septembrie, drumul durează 40 de minute, iar cu transportul în comun - aproximativ o oră şi zece minute.
Pentru Cristi Pleiaşu, drumul din Pantelimon până la locul de muncă din Pipera este o chestiune de 20 de minute, pe o distanţă de 8 kilometri. La ora opt jumătate dimineaţa îşi prinde „prietena” în rastel, iar în ghiozdan stau hainele de schimb. Îşi croieşte drum pe linia de tramvai care duce în Pipera. Ar evita carosabilul dacă pistele pentru biciclişti ar fi într-adevăr de vreun folos.
„Am făcut reclamaţii şi la Primăria Sectorului 2, dar nu mi s-a răspuns”, a spus Cristi. „La început m-a speriat traficul, dar am prins curaj când am văzut că merge”, precizează el. Face slalom printre ele, stă la semafor, iar când un şofer se lipeşte de el îi dă un picior rapid în portieră sau o palmă în geam. „Este instinctul lor, la orice zgomot, să frâneze”, se distrează biciclistul.
FIŢĂ
Bicicleta la 3.000 USD
Produsele celor de la www.fastboycycles. com înseamnă vopsea preparată la comandă, cadru manual pentru acest tip de biciclete, piese cumpărate şi montate de la zero de către ei, iar aripile (apărătorile de noroi) sunt lucrate manual din lemn. Aceste biciclete nu pot fi foarte performante, dar merg bine pentru oraş. Cuvântul-cheie rămâne pentru ele „fiţă”.
Comenziile se fac on-line, printr-un e-mail, iar fiecare detaliu costă între 200 şi 500 de dolari. Rezultatul este unicat, iar suma finală pleacă de la 2.500 de dolari. Modelul Pony costă, spre exemplu, 3.000 de dolari.
În România, aceşti designeri sunt la început, iar preţurile lor sunt de 25-30 de milioane pentru re-designul bicicletei, fără construirea ei de la zero.