Florian Bichir: "Subproductiile de fictiune religioasa nu pot submina credinta, fiind doar produse ale unor campanii de marketing."
Asistam la o noua moda, cea a fictiunii religioase. La peste doua milenii de la Inviere, Hristos vinde bine. Considerand crestinismul o simpla legenda, o poveste de succes care face incasari record, maestrii publicitatii cauta sa dea nastere la „produse conexe”, cum spun cei din marketing. Nu degeaba un negustor american se vaita ca nu exista mai multe Craciunuri pe an... Plecand de la presupusa declaratie a Papei Leon al X-lea „ne-a fost de folos acest mit al lui Hristos”, piata a fost invadata de subproduse religioase, scenarii care mai de care mai elucubrante.
Dupa „thrillerul istoric” al lui Dan Brown, „Codul lui Da Vinci”, a aparut „Sangele Sfant si Sfantul Graal”, urmat la scurta distanta de „Ultimul templier”. „Opere” continuate de comedia gnostica „Evanghelia lui Iuda”. Si spun comedie pentru simplul fapt ca Iuda s-a sinucis in ziua in care a fost crucificat Hristos, deci nu poate sa existe o Evanghelie a lui Iuda. Doar daca era grafoman si scria cateva sute de pagini pe noapte...
A fost descoperit Graalul, protagonistii din „Ultimul templier” ajung in posesia „Evangheliei” scrise de Iisus!!! Evident, eroii prefera s-o faca insa pierduta „pentru a nu distruge o iluzie de 2.000 de ani”! Iluzie care ar avea, chipurile, si o parte benefica pentru o buna parte a omenirii, „cu toate ca a provocat si multe orori”. Ce mai era de descoperit? Normal, mormantul lui Hristos!
Doi baieti destepti, James Cameron si Simcha Jacobovici, vor sa rupa gura targului si evident al pietei cu un documentar - „The Lost Tomb of Jesus” („Mormantul pierdut al lui Iisus”). Pe scurt este vorba despre povestea descoperirii, in urma cu 30 de ani, intr-o pestera, a adevaratului mormant al lui Iisus Hristos, impreuna cu ramasitele acestuia si ale membrilor familiei sale. Pelicula prezinta descoperirea a zece sicrie care ar adaposti presupusele ramasite ale lui Hristos, ale mamei sale, Maria, ale Mariei Magdalena si ale altor apropiati. Acestia sustin ca ar fi descifrat numele inscriptionate pe acestea: „Iisus fiu al lui Iosif”, „Maria”, „Matei”, dar si „Iuda, fiu al lui Iisus”.
Nici nu mai conteaza ca mormantul lui Hristos este la Ierusalim, ca evreii nu se ingropau in sicrie, ci in giulgiu. Bani sa iasa! Cum bine zice episcopul Calinic, Hristos era atat de sarac incat „nu avea nici macar o vizuina unde sa-si plece capul, ceea ce nu-i permitea sa achizitioneze chiar o pestera intreaga, si auzi?, pentru a inmormanta zece membri ai familiei sau apropiatii”. Ce ADN, Carbon 14? Ne incurcam in amanunte, lumea vrea povesti, fictiuni...
Nu cred insa ca aparitia acestor subproduse culturale face parte dintr-un plan diabolic, ca este un brat al „caracatitei iudeo-masonice”. La mijloc e vorba doar de bani. Sa nu uitam ca unul dintre realizatori, James Cameron, este regizorul seriei „Terminatorul”, al filmelor „Aliens”, „Titanic”, „Minciuni adevarate”, „Ingerul intunecat”, adica un om care stie ca Hollywoodul nu crede in dogme sau in Inviere, ci doar in dolari.