Asa se face ca, daca pana de curand producatorii ii comunicau consumatorului diferite inovatii la nivelul continutului berii sau valori care erau legate de consumul de bere, in primele sase luni mesajele au fost axate pe schimbari ale ambalajului.

Multe dintre berile din categoriile premium si super-premium au renuntat la etichetele frontale, care s-au mutat spre gatul sticlei, si au preferat logourile embosate (realizate in relief pe sticla).

„Renuntarea la eticheta frontala si optarea pentru logo embosat tine de o evolutie fireasca a comunicarii de brand si de o adaptare a marcii la asteptarile publicului-tinta”, explica directorul de marketing al URBB, Catalin Ignat. „Noua sticla e o vedeta care nu poate ramane in anonimat”, completeaza Iulian Dinca, directorul general al companiei Mido House, importatorul berii Grolsch in Romania.

Berile Grolsch, Tuborg, Ursus sau Carlsberg au schimbat in ultimul timp ambalajele. Iar romanul consumator de bere se uita si la ambalaj, dupa cum o arata si salturile vanzarilor, e drept, pe fondul unui consum de bere mai ridicat decat in alti ani.

Consumul de bere a crescut numai in primele sase luni ale acestui an cu 20%, fata de perioada similara a anului trecut, la 9,4 milioane de hectolitri, potrivit datelor Asociatiei Berarii Romaniei. Estimarile marilor producatori de la noi dau ca sigure vanzari de bere de un miliard de euro la sfarsitul anului, cam cat vanzarile de produse electronice, electrocasnice si de IT din magazinele de la noi.

Lipsa etichetei intinereste imaginea

„Noul Ursus Twist-off, care a renuntat la eticheta clasica in favoarea unui model embosat al logoului in corpul sticlei, se aliniaza evolutiei generale in segmentul premium”, dupa cum sustin oficialii Ursus Breweries, care pozitioneaza produsul mai ales pentru consumatorii din HORECA (hoteluri, restaurante si cafenele – n.r.).

Daca berea Ursus transmite dinamism, berea Grolsch a renuntat la eticheta frontala pentru a intari pozitionarea in categoria de lux, pentru un public activ, potrivit importatorului marcii olandeze, ale carui vanzari s-au triplat de la introducerea noului ambalaj, desi produsul e inca nou intrat pe piata locala.

„Dupa ce marcile de bere din categoria premium si-au demonstrat calitatea si si-au castigat un statut, au nevoie de o certificare a lui, care se produce si prin intermediul ambalajului”, explica Ignat.

SUPER-PREMIUM

Carlsberg, primii cu logo embosat

Marca de bere Carlsberg, brandul care a creat practic segmentul super-premium la noi, a devenit si prima marca de bere care a renuntat pe piata autohtona la clasica eticheta, dupa ce a trecut, in 2005, printr-o etapa intermediara – cu eticheta transparenta.

„La inceputul anului 2006, Carlsberg a lansat sticla cu logo embosat, cu un design special conceput pentru a evidentia principalele valori ale marcii: sa cauti tot ce este mai bun pentru tine, sa te bucuri de viata, sa impartasesti momentele de bucurie cu prietenii si sa fii optimist”, spune Catalin Ignat, de la URBB, imbuteliatorul marcii in Romania. De la lansarea produsului si pana in prezent, compania a inregistrat o crestere de 20% in vanzari si si-a imbunatatit toti parametrii de marketing.