Clientii sunt atrasi „la pompa” cu o serie de servicii conexe, care rotunjesc veniturile benzinarilor.
Cele mai importante companii petroliere de pe piata din Romania isi transforma benzinariile in spatii de relaxare, cu restaurant, internet si locuri amenajate pentru copii. Strategia companiilor este sa familiarizeze clientii cat mai mult cu serviciile oferite si sa-i fidelizeze pentru consumul de carburanti. Petrom a lansat ieri a 100-a statie PetromV din Romania, iar Rompetrol are 70 de benzinarii-restaurant sub marca premium „Hei”.
Petrom, la cifra rotunda
Dupa doi ani de la lansarea primei benzinarii premium sub marca Petrom, ieri a fost deschisa cea cu numarul 100, iar planurile companiei sunt ca, pana in 2010, jumatate din benzinariile proprii (adica 250) sa fie PetromV. Planul este inclus intr-un buget de 500 milioane de euro.
Tamas Mayer, membru in directoratul Petrom, spune ca PetromV inseamna alinierea la standarde de calitate ale benzinariilor OMV, amintind ca, „in ultima perioada, clientii Petrom sunt tot mai pretentiosi si sofisticati”. In statiile PetromV sunt magazine VIVA, restaurante si loc de joaca pentru copii. Mai mult, clientii Petrom vor putea sa-si plateasca facturile la utilitati in statiile PetromV, vor putea face transferuri de bani sau chiar sa joace la loterie.
Modernizarea unei benzinarii vechi pentru a fi adusa la standardul „V” costa intre 1 si 1,2 milioane euro, in timp ce construirea unei benzinarii de la zero costa 2 milioane de euro. Investitia merita insa, de vreme ce benzinariile PetromV au vanzari de carburanti cu aproape 50a mai mari decat cele Petrom, potrivit reprezentantilor companiei. Mayer a spus ca Petrom se gandeste sa aplice sistemul PetromV si la statiile din Republica Moldova.
Strategia pompelor „de lux” merge in tandem cu transferul acestora catre 300 de manageri independenti care vor concura pentru comisioanele date de Petrom. Cu cat acestia vor vinde mai mult, cu atat vor castiga mai bine, desi Petrom ramane proprietara statiilor.
Hei, Rompetrol!
Tot in 2005, precum competitorii de la Petrom, compania Rompetrol a introdus conceptul „Hei” in reteaua proprie de benzinarii. In incercarea de a satisface clientii „mai activi, mai mobili si mai selectivi”, Rompetrol a introdus acest concept in 2007 si in statiile din Franta si Bulgaria.
In Romania, Rompetrol detine sub marca „Hei” aproximativ 70 de benzinarii-restaurante si-si propune ca, la finele anului 2008, sa ajunga la 100. Serviciile oferite in statiile „Hei” sunt de la minimarket, restaurant si acces gratuit la internet pana la suport pentru toate tipurile de instrumente de plata sau acces la informatii in timp real, prin plasmele amplasate in benzinarii (curs valutar, stiri, meteo, promotii si campanii).
Rompetrol a dezvoltat si un serviciu de carduri Fill&Go Personal si Fill&Go Credit, lansat inca din 2004, care evita aglomeratia de la ghiseu.