Editura Evenimentul si Capital

MAREA ȚEAPĂ DE LA BECHTEL. DEZVĂLUIRILE care CUTREMURĂ ROMÂNIA. Firma condusă de Clotilde Armand ÎNCASEAZĂ DEGEABA O SUMĂ COLOSALĂ de la statul român

Mai multe porțiun din Bechtel, cum ar fi și Surplacu de Barcău, au rămas în stadiu de șantier
Autor: | | 60 Comentarii | 49024 Vizualizari

Scenariu incredibil, Compania Națională de Drumuri a plătit consultanță de peste 22 de milioane de euro pentru 0 km din autostrada Transilvania, în ultimii șase ani. Chiar dacă lucrările pentru autostrada Transilvania au fost abandonate din vara anului 2011 până la începutul lui 2014, consultantul Egis, firmă condusă de Clotilde Armand (USR), a încasat aproape 20 de milioane de euro pentru supervizarea lucrărilor inexistente. Firma va încasa bani ca și cum ar superviza lucrări pe 415 kilometri

Cel mai păgubos contract din istoria României, autostrada Transilvania, încă produce găuri în buget. După ce am plătit aproximativ 1,2 miliarde de euro pentru 52 de km de autostradă finalizați și am trimis acasă americanii de la Bechtel, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere(CNAIR) plătește francezilor de la Egis supervizarea unor lucrări inexistente. Contractul cu firma de consultanță va fi valabil până când autostrada va fi gata și juriștii CNAIR nu au găsit soluția să-l rezilieze, odată cu cel cu Bechtel.

Ultimul kilometru, inaugurat în 2010

Ultimii 1.000 de metri din autostrada Transilvania au fost inauguraţi la sfârșitul anului 2010. Anul următor, constructorul Bechtel a oprit lucrările pe motiv că CNADNR nu plătește facturile pentru lucrările efectuate. Contractul pentru lucrările autostrăzii Transilvania cu Bechtel a fost reziliat în 2013. Din datele CNAIR, în perioada 2012-2016, francezii de la Egis au depus facturi în valoare de aproximativ 100 de milioane de euro pentru supervizarea lucrărilor de construcție pentru autostrada Brașov-Cluj-Borș, conform contractului nr. 2562 semnat în 30 august 2004.

La mijlocul fiecărei luni vine factura Egis

În prezent, oficialii CNAIR primesc la mijlocul fiecărei luni facturile pentru supervizarea lucrărilor de construcţie a autostrăzii Braşov-Cluj-Borş. Valoarea acestora variază între 1,2 și 2 milioane de lei. În 2016, conform facturilor afișate pe site-ul CNAIR, Egis a facturat aproximativ 4,5 milioane de euro pentru supervizarea lucrărilor de construcţie a autostrăzii Braşov – Cluj – Borş. Din cei 20,5 milioane de lei, bani ce ar fi trebuit să ajungă în conturile Egis Scetauroute, doar 12,5 milioane de lei au fost încasaţi. Restul, 8 milioane de lei reprezintă facturi neacceptate la plată de CNAIR. Dacă tot nu mai avem contract de construcție pentru autostrada Transilvania cu Bechtel, am întrebat oficialii CNAIR de ce nu reziliază contractul de supervizare lucrări de construcție autostrada Brașov- Borş parafat în august 2004. „Având în vedere că lucrările la acest obiectiv de investiţii nu sunt finalizate, J.V. Egis Route Scetauroute – Egis International asigură servicii de consultanţă în continuare. Consultantul J.V. Egis Route Scetauroute – Egis International a stornat sume facturate în perioada martie 2009 şi până în prezent, neacceptate la plată de către CNAIR S.A., din cauza depăşirii unităţilor de timp prevăzute în contract”, ne-au răspuns oficialii CNAIR.

CNAIR decontează încă „90 de ani” facturi

După 13 ani de la începerea lucrărilor autostrăzii Transilvania, abia 52 km sunt finalizaţi. În ritmul în care s-a lucrat până acum, restul de 363 de km de autostradă, între Brașov-Cluj- Borș, se finalizează în 90 de ani. La începutul acestui an, J.V. Egis Route Scetauroute – Egis International a depus la CNAIR încă o factură în valoare de 1,9 milioane de lei pentru supervizarea lucrărilor la autostrada Transilvania. În 2015, Egis a depus facturi de circa 6,23 milioane de lei, iar în 2014, consultantul a încasat aproximativ 14,3 milioane de lei. Din informaţiile afişate pe site-ul Companiei, în perioada ianuarie 2012-decembrie 2013, Egis Scetauroute a primit peste 64 milioane de lei pentru supervizarea lucrărilor de construcţie a autostrăzii Braşov – Cluj – Borş. În perioada 2009-2011, Egis încasa aproximativ 700.00 de euro/ lună pentru supervizarea lucrărilor autostrăzii Brașov-Borș.

Contractul cu Egis, mai trainic decât cel cu Bechtel

● Conform unei hotărârii publicate în Monitorul Oficial, la 19 decembrie 2003, Guvernul condus de Adrian Năstase a aprobat mandatarea conducerii Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale să semneze contractul de proiectare și construire a autostrăzii Brașov-Cluj-Borș cu americanii de la Bechtel, în baza unei valori de circa 2,2 miliarde euro; ● Contractul pentru supervizarea lucrărilor autostrăzii Transilvania, între CNADNR și Egis, a fost parafat în 30 august 2004, acord în valoare de circa 50 milioane euro; ● Pe site-ul CNADNR nu există arhivă cu sumele achitate către Bechtel și Egis din 2003 până în 2012; ● În perioada 2006-2011, Egis încasa, în medie, 700.000 de euro/ lună pentru supervizarea lucrărilor autostrăzii Brașov-Borș; În perioada 2012-2016, Egis a încasat aproximativ 22 milioane euro din supervizarea lucrărilor autostrăzii Transilvania.

Lucrările au fost reluate abia în vara anului 2014

Construcția autostrăzii Transilvania a fost reluată în 2014, când UMB Spedition a început lucrările pentru realizarea a 8,7 km de șosea la patru benzi între Cluj și Nădășelu. Pe alte patru loturi de autostradă, între Câmpia Turzii și Târgu Mureș, oficialii Companiei de Drumuri au emis ordine de începere a lucrărilor. Până la închiderea ediției, Clotilde Armand, director Egis România conform declarației de avere, depusă în calitate de consilier la Primăria Sectorului 1, nu ne-a răspuns întrebărilor privind supervizarea lucrărilor autostrăzii Transilvania. Șefii Egis nu comentează Am întrebat pe directorul Egis, Clotilde Armand, ce servicii de consultanță s-au prestat dacă în această perioadă nu s-a finalizat niciun km din autostrada Brașov-Cluj-Borș, pe ce tronsoane de autostradă au fost prestate aceste serviciile, ce funcție ocupă în cadrul Egis și care este valoarea contractului Egis-CNADNR, câţi bani a încasat Egis până în prezent din contractul pentru autostrada Transilvania? În vara anului trecut, Clotilde Armand, într-un răspuns dat revistei Capital, a evitat să spună care e valoarea contractului Egis-CNADNR pentru autostrada Transilvania și câți bani a încasat Egis până în prezent pentru aceste servicii.

Istoria contractului Bechtel

Tudor Chirila, reactie HALUCINANTA! Ce a putut sa spuna despre cazul Codrutei Kovesi a DEPASIT orice imaginatie

Pagina 1 din 2



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Economie

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI
Tema zilei
23:33 Lazăr RĂSPUNDE acuzațiilor. INTERVENȚIE de ULTIMA ORĂ a procurorului general. ACUZAȚIILE „sunt neavenite și urmăresc destabilizarea Ministerului” 23:30 BREAKING NEWS! SEBASTIAN GHIȚĂ: ESTE INIMAGINABIL ce lucru o FACE SĂ MINTĂ 23:25 Kovesi ÎL TRAGE ÎN GROAPĂ pe Augustin Lazăr. Există un mic detaliu care îl poate distruge pe Procurorul General. News alert în Justiţie 23:20 UPDATE. AMENINŢARE CU BOMBĂ la România TV! Geniştii în alertă! Ion Cristoiu se află în clădirea televiziunii. Breaking news în media 23:11 DEZASTRU pentru Kovesi. ACUZAȚIILE oficiale ale SIIJ. Fosta șefă a DNA ar fi luat sute de mii de lei 22:43 Un MARTOR-CHEIE a făcut DECLARAȚII explozive. Noi informații despre Kovesi și ZBORUL în Jakarta 20:50 UPDATE. A fost RESPINSĂ CEREREA LAUREI KOVESI! ADINA FLOREA, în continuare procurorul de caz 17:30 OPERAŢIUNEA STRICT SECRET, Kovesi şi dosarul în care e suspectă. Fostul şef al Poliţiei Române lansează MAREA BOMBĂ: „Totul s-a organizat la nivel de minister” Breaking news 13:43 Avocatul Piperea, despre CITAREA Kovesi: „E un concurs de infracțiuni care ar putea determina o pedeapsă chiar de 10 ani. Este un cumul de acuzații grave." 12:27 News ALERT! PONTA, la ieșirea din sediul PARCHETULUI GENERAL. PROCURORII nu i-au ARĂTAT ce CONȚINE DOSARUL 12:24 Dan Andronic, despre AUDIEREA lui KOVESI: „Nu are cum să evite cerea PARCHETULUI”. News alert 09:04 Pleșoianu solicită expulzarea ambasadorului Hans Klemm: „Acest individ a depășit deja orice limită a diplomației" 08:29 Lovitură PUTERNICĂ dată Regimului Dragnea din partea Germaniei. România va pierde ENORM dacă Kovesi va fi arestată. 06:10 „Operațiunea Sebastian Ghiță îl denunță pe Florian Coldea” a fost un succes. Va fi și „Operațiunea Sebastian Ghiță o denunță pe Codruța Kovesi”? România lui Cristoiu 23:24 BREAKING NEWS în CREIERII NOPȚII! BLONDA lui Iohannis îi întoarce spatele: „Nu mă interesează Kovesi și nici referendumul!” 22:57 BĂTĂLIA TITANILOR: Kovesi și Ponta FAȚĂ ÎN FAȚĂ! Via lui Ghiță o va TORPILA pe Kovesi 21:17 Ghiță și MOMENTUL ADEVĂRULUI despre Kovesi: „Ea a încercat să îmi închidă gura pentru că știam ce a făcut în tinerețe” 20:35 Ponta aruncă bomba: TRECUTUL Laurei Kovesi ESTE ALTUL DECÂT CEL ŞTIUT. Ce s-a întâmplat, de fapt, la vizita din vie? Breaking news 20:34 KOVESI și IOHANNIS. Stăpânii lor vor să transforme România într-un STAT POLIȚIENESC. Acuzații GRAVE 18:21 Ion Cristoiu devoalează anomalia din comportamentul Laurei Codruţa Kovesi: „Pentru prima dată, ea pune mâna pe telefon”