Royal Bank of Scotland (RBS) şi Citigroup au anulat mai multe comenzi de avioane particulare pentru directorii executivi.
Măsura a fost ca urmare a controversele create în jurul sumelor uriaşe cheltuite pentru confortul şi compensarea financiară a şefilor marilor grupuri financiare.
RBS, salvată de la faliment, la finele anului trecut, de guvernul britanic, este implicată într-un scandal legat de un bonus de pensionare de 16,6 milioane de lire sterline încasat de fostul director general, Fred Goodwin, transmite Reuters
Ultima generaţie "Falcon 7X"
Banca a comandat, în urmă cu cinci ani, la compania franceză Dassault Aviation, un avion particular de ultimă generaţie "Falcon 7X", cu 19 locuri, în valoare de 40-45 milioane de dolari.
După ce a fost naţionalizată, RBS a anulat comanda, care urma să fie livrată în acest an, potrivit directorului diviziei de aeronautică civilă a Dassault, Olivier Villa.
Citibank, parte a grupului financiar Citigroup, care beneficiază de sprijin guvernamental în valoare de mai multe zeci de miliarde de dolari din partea Washingtonului, a anulat, în aceeaşi perioadă, comenzi pentru trei astfel de aeronave, potrivit lui Villa.
CITIŢI ŞI: Bancherii rămân pe drumuri