Cel mai accesibil serviciu de private banking se adreseaza celor care au peste 40.000 de euro.
Raiffeisen Bank a adunat, intr-un singur an, 700 de clienti ai serviciului de private banking.
Acestia au averi de cel putin 40.000 de euro, aceasta fiind conditia impusa de banca in selectia celor care pot beneficia de un bancher personal, potrivit unui comunicat al bancii.
„In acest moment exista doua pachete distincte de servicii: un pachet pentru clientii ce dispun de sume intre 40.000-100.000 de euro si un pachet mai atractiv pentru clientii ce dispun de fonduri de peste 100.000 de euro”, potrivit managerului Departamentului investitii private, Octavia Cutus.
Serviciile de private banking oferite de Raiffeisen sunt cele mai accesibile de pe piata autohtona. Celelalte banci ofera consultanta personalizata numai clientilor care detin averi lichide mult mai mari.
La BCR, limita este de 75.000 de euro, suma considerata minima pentru crearea unui portofoliu diversificat. BRD impune o limita de 100.000 de euro.
„Pe langa acest criteriu, analizam si detinerile patrimoniale ale clientilor, dar si potentialul de crestere al acestora”, explica directorul Grupului BRD Dorobanti, Dana Bajescu.
Reprezentantii BRD si BCR nu dezvaluie numarul de clienti ai serviciilor de private banking oferite. Oficialii BRD indica insa marirea averilor detinute de clientii de top ai bancii: portofoliul mediu se ridica la 650.000 de euro.
„BRD nu si-a propus sa administreze patrimoniul unui numar impresionant de clienti, ci mai degraba sa aiba in portofoliu clienti de calitate”, afirma Dana Bajescu.
In cazul serviciului de private banking al Raiffeisen Bank, valoarea portofoliului mediu administrat este mai mica: de circa 329.000 de euro, avand in vedere ca pentru cei 700 de clienti administreaza active in valoare de circa 230 de milioane de euro.
Servicii pentru bogati Clientii de private banking nu asteapta la coada la ghiseu pentru a sta de vorba cu un angajat al bancii. Acesta ii asteapta la ora programata si stau de vorba la o cafea.
Timpul alocat pentru un astfel de client nu este masurat pe ceas, iar intrebarile lui nu raman fara raspuns. In plus, cei cu averi mari nu sunt pusi in situatia de a suna la numarul verde al bancii pentru a afla o informatie sau pentru a anunta ca si-au pierdut cardul ori un document care i-ar putea oferi celui ce-l gaseste acces la conturi.
Toate aceste probleme le rezolva apeland numarul de mobil al bancherului personal. La acestea se adauga favoruri mult mai importante, ca de exemplu dobanzile negociabile.