Indolenta, ucigas la drumul mare

Indolenta, ucigas la drumul mare

Sase oameni au murit in ultimele patru zile pe Autostrada Soarelui, in accidente rutiere, iar alti 13 au fost raniti. Vina se imparte intre soferi si autoritati.

Acesta este bilantul indiferentei autoritatilor si a unor soferi care au incalcat flagrant regulile de circulatie. Seria accidentelor grave pare sa nu se mai sfarseasca pe Autostrada Soarelui.

Ieri-dimineata, trei persoane au murit carbonizate dupa ce o Dacie oprita intre banda intai si cea de urgenta a soselei - la doar cinci metri de intrarea intr-o parcare - a fost lovita de un tir. In urma impactului, autoturismul a fost aruncat la aproximativ 50 de metri, s-a rasturnat si a luat foc.

Soferul tir-ului le-a declarat anchetatorilor ca nu a mai putut evita accidentul intrucat pe banda unu era depasit de un alt autovehicul, iar, in cazul in care ar fi intrat pe banda de urgenta, „risca sa loveasca gardul ce margineste autostrada”.

Ne puteți urmări și pe Google News

Acum, legistii incearca din rasputeri sa identifice mortii. Acesta este cel de-al saselea accident produs pe A2 (Bucuresti-Constanta) in doar patru zile.

Bilantul: 6 morti si 13 raniti. Cauzele: indolenta autoritatilor si ignoranta de care dau dovada unii soferi ce nu cunosc regulile de circulatie pe autostrada.

„Toti sunt vinovati de ceea ce s-a intamplat in ultimele zile: politisti, reprezentanti ai Companiei de Autostrazi si Drumuri Nationale si soferi”, sustin specialistii.

Indiferenta fata de viata Astfel, potrivit acestora, de indolenta pot fi acuzati politistii de la autostrazi care, vineri, nu au deviat la timp traficul, desi au observat ca vizibilitatea scazuse la zero intre kilometrul 92 si 98 al autostrazii, acolo unde s-a produs carambolul soldat cu un mort si 12 raniti grav.

De indolenta pot fi acuzati si reprezentantii Companiei de Autostrazi si Drumuri Nationale, daca luam in calcul faptul ca A2 este insuficient semnalizata.

„Nimic nu functioneaza, nici panourile de avertizare, si nici telefoanele pentru urgente. Cred ca suntem singura tara din lume care se poate „lauda” cu o astfel de autostrada”, sustin politistii de la Rutiera.

Daca ar fi sa-i ascultam, aceeasi nepasare li se poate imputa si unor soferi care au incalcat flagrant regulile de circulatie pe autostrada si au favorizat astfel producerea accidentelor grave din ultimele zile.

Atitudine

Drumarii paseaza responsabilitatea

Desi majoritatea telefoanelor destinate urgentelor au fost amplasate pe Autostrada Soarelui inca din 2004, de la inaugurarea primului tronson, acestea nu functioneaza nici acum.

In aceeasi stare se afla si panourile de semnalizare care ar fi trebuit sa-i avertizeze pe soferi despre conditiile de trafic - ceata, fum, polei. Asta, mai ales pentru faptul ca autostrada este, prin definitie, un drum „special”, pe care se circula cu viteza.

Mai mult, parcarile de pe A2 sunt inchise, zilnic, de la 20.30 pana la 9.00, din acest motiv soferii fiind nevoiti sa opreasca pe banda de urgenta.

Cu toate acestea, reprezentantii Companiei de Autostrazi, care raspund de semnalizarea A2, se multumesc sa ridice din umeri si se gandesc sa urgenteze concesionarea autostrazii pentru a putea pasa raspunderea.

„Pana in iarna, speram sa dam in concensionare intreaga autostrada si atunci vom vedea cum vom imparti responsabilitatile intre concesionar si Politia Romana”, ne-a declarat Mihai Grecu, directorul companiei.

Indiferenta

Politia ia masuri doar in weekend

Cu toate criticile, sedintele, inspectiile si destituirile dictate de ministrul internelor Cristian David, dupa carambolul care a avut loc la sfarsitul saptamanii trecute pe Autostrada Soarelui, conducerea Politiei Romane se multumeste sa ia masuri numai in weekend.

Dupa ce, vineri, „au ezitat” sa opreasca traficul pe A2 - desi avusese loc un accident din cauza perdelei de fum care invaluise cativa kilometri din sosea - contribuind, astfel, la producerea accidentului in lant soldat cu victime, nici sambata politistii nu au facut nimic pentru siguranta traficului.

Mai mult, duminica, seful politiei, chestorul Dan Fatuloiu, a tinut sa se asigure personal ca echipajele de pe A2 au fost suplimentate. El a anuntat insa ca aceasta masura va fi valabila doar in weekenduri.

Potrivit acestuia, politistii vor putea folosi elicopterul pentru supravegherea traficului pe autostrada doar daca e foarte aglomerat. Ieri, premierul Tariceanu i-a reprosat ministrului David faptul ca politia nu a reusit sa stopeze furturile de cabluri sau marcaje de pe autostrada, care pun in pericol siguranta traficului.

Ignoranta

Unii soferi nu stiu sa circule pe autostrada

Potrivit politistilor, accidentele de pe Autostrada Soarelui au fost favorizate si de soferi care au incalcat flagrant regulile. „In cazul carambolului de vineri, vinovatii sunt si soferii care au intrat in perdeaua de fum cu 150-200 de kilometri pe ora, desi nu vedeau la doi pasi. E ca si cum ar fi condus legati la ochi”, spun politistii.

La fel s-a intamplat si sambata dupa-amiaza, cand soferul unei cisterne a oprit pe banda de urgenta a autostrazii. Conducatorul unui Mercedes a intrat in plin in spatele cisternei si a murit pe loc.

„Potrivit legii, banda de urgenta este destinata exclusiv stationarii autovehiculelor in cazuri justificate, precum si circulatiei autovehiculelor cu regim prioritar, ce se deplaseaza la interventii. Or, desi soferul cisternei poate spune ca a avut un motiv justificat sa opreasca, ar fi trebuit sa semnalizeze masina cu triunghiuri reflectorizante. Astfel, accidentul ar fi putut fi evitat. Nu este insa prima data cand se intampla asa. Pe scurt, unii dintre soferii romani nu au cultura circulatiei pe autostrazi”, spun oamenii legii.

„DE-A SOARECELE SI PISICA”

Test de capacitate pentru Fatuloiu Ministrul internelor, Cristian David, s-a multumit ca, in acest weekend, sa se „joace de-a soarecele si pisica” cu seful Politiei Romane, chestorul Dan Fatuloiu.

Dupa ce i-a destituit pe seful Politiei Rutiere si pe cel al Politiei Autostrazi, fara sa-l consulte pe Fatuloiu, David a hotarat sa-i testeze acestuia capacitatea de a raspunde la „ordinele” sale.

Astfel, sambata seara, ministrul a cerut 20 de echipaje de politie in plus pe A2. Fatuloiu a demonstrat ca stie sa raspunda prompt si, duminica dimineata, a anuntat, intr-un comunicat oficial, ca „dispozitivul” de pe Autostrada Soarelui a fost suplimentat cu nu mai putin de 30 de echipaje de politie, pe sensul Constanta - Cernavoda - Bucuresti.

In loc sa-i dea macar o mustrare pentru „viteza” cu care a reactionat a doua zi dupa accident, David s-a multumit, duminica seara, doar sa-si verifice subalternul.

„Am mers pe Autostrada Soarelui pentru a verifica daca echipajele de politie au fost suplimentate, asa cum am cerut sambata”, declara acesta la finalul inspectiei facute din elicopter.