Sorin Grindeanu a anunțat că vor începe lucrările la tronsonul lipsă din autostrada Lugoj-Deva. Tronsonul are o lungime de nouă kilometri, între localitățile Marginea și Holdea.
Cel mai controversat proiect de infrastructură din România
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că își dorește să „spălăm această rușine națională”:
„Nu pot să nu amintesc despre celebra autostradă pentru urşi, o ştiţi cu toţii, o ştie toată România. În acest moment a fost semnată autorizaţia de construcţie, se încep lucrările.
Dar vă asigur un lucru, pentru că am văzut că au fost anumite nelinişti dinspre anumiţi domni. Această lucrare va fi finalizată în timp, având finanţare PNRR”, a spus Sorin Grindeanu.
„Nu există temeri că acest tronson de la Marginea la Holdea nu va fi finalizat”
Autostrada a fost blocată ani la rând pentru că nu existau tuneluri pentru urși sau pentru că se strica habitatul liliecilor:
„Asta cu urșii în Banat este o discuție care, mă rog, naște foarte multe pasiuni. E greu să nu amintesc că în 2017, eram prim-ministru atunci, dar exista aceeași discuție cu urșii din zona respectivă de la Marginea la Holdea, acei urși care nu prea sunt.
Mă rog, trecem peste această discuție, important este că se intră în faza de execuție, iar această rușine națională încercăm să o reparăm intrând în această fază de execuție”, a spus Sorin Grindeanu.
Lugoj-Deva este cunoscută drept „Autostrada Urșilor”
Întregul proiect are o valoare de 1,8 miliarde de lei fără TVA (aproximativ 373 de milioane de euro). Pe un kilometru, costurile se ridică la 13 milioane de euro fără TVA.
Durata contractului este 165 de luni:
- 11 luni pentru proiectare,
- 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor,
- 120 de luni perioada de garanție a lucrărilor.
Suma de 1,82 miliarde de lei (fără TVA), asigurată prin Programul Național de Redresare și Reziliență, va fi folosită inclusiv pentru construcția a doua tuneluri forate cu o lungime totală de 2,13 kilometri.