Autostrada deschisă acum nici două săptămâni a crăpat deja | FOTO

Pe mijlocul primei benzi de circulație a lotului III a autostrăzii Orăștie – Sibiu, lot deschis circulației cu două zile înainte de alegeri, a apărut o fisură lungă de zece metri.

Crăpătura a apărut în dimineața zilei de marți, în zona kilometrului  60, pe sensul de mers dinspre Sebeș către Sibiu. În această zonă, lucrările au fost finalizate chiar în ziua deschiderii traficului, pe 14 noiembrie, când au fost trasate ultimele marcaje rutiere. Banda pe care a apărut fisura a fost rapid închisă circulației. Muncitorii de la Impregilo SpA au preluat câteva probe de-a lungul fisurii și au astupat-o cu lapte de ciment. ”Nu ține de terasament, ci doar de stratul de asfalt. Nu este o problemă mare”, au declarat surse din rândul constructorilor. Lucrările de acoperire a fisurii au fost finalizate extrem de rapid, astfel încât în nici trei ore restricția de circulație a fost ridicată.

Semne de întrebare

De cealaltă parte, nici reprezentanții CNADNR nu consideră, deocamdată, că fisura apărută este un semnal de alarmă. ”Am fost anunțați asupra acestui aspect, nu cred că este unul de amploare. Acea zonă, însă, trebuie ținută sub supraveghere, să vedem cum va evolua după ciclurile de îngheț-dezgheț”, au arătat reprezentanții Drumurilor Naționale, pentru Evenimentul Zilei. Fisura apărută este paralelă cu axul drumului, iar drumari independenți de această lucrare sunt sceptici în ceea ce privește calitatea lucrărilor. ”Motivele apariției unei astfel de fisuri pot fi mai multe. Este posibil ca materialul de umplutură să nu fi fost unul de calitate sau tehnologia de așternere a terasamentului să nu respecte standardele. Dar, cu siguranță este vorba de un real semn de întrebare având în vedere că această fisură a apărut după nici două săptămâni. Cât trafic să fi fost în zonă astfel încât să fi generat, deja, această problemă?”, a declarat pentru evz.ro un inginer cu experiență în construirea de autostrăzi.

Electo-autostrada

Pe porțiunea de autostradă amintită, lucrările la calea de rulare s-au terminat chiar în dimineața zilei de 14 noiembrie, cu câteva ore înainte ca ministrul Transporturilor, Ioan Rus, să ”decidă” că e oportună deschiderea traficului. Această deschidere a avut loc sub presiunea celui de-al doilea tur de scrutin din cadrul alegerilor prezidențiale, înaintea cărora actuala guvernare a promis că va deschide circulația. Acest lot de autostradă lung de 22,11 km trebuia finalizat încă din aprilie 2013, dar alunecările de teren care au afectat aproximativ șase km de traseu au prelungit în mod repetat acest termen. Strict referitor la zona în care a apărut prima fisură, întârzierile în execuție s-au datorat alunecărilor de teren care au obligat constructorul să excaveze terasamentul deja construit pe o porțiune de aproximativ un kilometru lungime, să consolideze terenul și să ridice din nou terasamentul care pe alocuri ajunge la 12 metri înălțime. Termenul scurt în care a fost executată această lucrare a ridicat semne de întrebare asupra calității lucrărilor. ”Nu este nicio problemă. Au fost respectate toate cerințele tehnice și la fiecare 30 de cm de terasament construit erau prelevate probe”, asigurau constructorii la deschiderea circulației.