Editura Evenimentul si Capital

Autostrada Bechtel, aproape de finalizare | România 4 you

CNADNR a semnat contractul de execuție pentru Borș-Suplacu de Barcău, dar patronii din Bihor s-au plâns că lucrările nu încep
Autor: | | 4 Comentarii | 3294 Vizualizari

După ani întregi de controverse, un tronson de 64 de kilometri din autostrada Bechtel, care va lega Bihorul de Ungaria, și-a găsit un nou constructor. Lucrările fuseseră abandonate de către compania americană la un stadiu de aproximativ 50%.

În mai, CNADNR şi o asociere româno-spaniolă au semnat contractul pentru reluarea lucrărilor la tronsonul Borş-Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania, preţul mediu pe kilometru fiind de 2,6 milioane de euro, faţă de 4,33 milioane de euro cât ar fi costat lucrările făcute de Bechtel. În acest preț sunt prinse și spațiile pentru servicii de pe autostradă.

„Nu se vrea”

Proiectul autostrăzii Braşov- Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până în 2012. Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări şi a fost reziliat în mai 2013. La tronsonul Borș-Suplacu de Barcău, lucrările au început în 2007. Potrivit noului contract, el ar trebui să fie gata în 2017. În octombrie 2015, Federaţia Patronilor Bihor arăta că autostrada este în paragină, în continuare. „A da vina permanent pe condiţiile meteorologice, pe perioada nefastă, pe lipsa ştampilei rotunde, pe uitatul ochelarilor pe masa din sufragerie (...) pe câte şi mai câte, nu ne conduce decât la o concluzie: nu se vrea!”, a spus președintele federației, Ioan Lucian.


Șomajul este scăzut, dar lefurile sunt foarte mici | România 4 you

PNL și UDMR s-au instaurat pe domeniul vămuit, pe vremuri, de Vasile Blaga | România 4 you


Dispute în PNL pe șoseaua de centură

În schimb, deși situația autostrăzii este relativ clară, autoritățile locale din Bihor se ceartă în legătură cu șoseaua de centură a municipiului Oradea. „Am considerat că e important să nu spun pas, dacă ei (cei din primărie - n.r.) o vor (centura peste câmp - n.r.).


Primarul PNL Bolojan cere o șosea de centură pentru Oradea, dar președintele CJ, Cornel Popa, cu care este coleg de partid, are rezerve


Deşi româneşte traducându- vă, se suprapune peste traseul drumului expres care va avea sursele alocate, drumul expres Oradea-Arad-Timişoara- Stamora Moraviţa, al cărui proiect l-am plătit încă din 2005 sau 2006 cu 3 milioane de euro şi care nu poate rămâne să dospească acolo zeci de ani. Dar o promovăm”, spunea președintele CJ Bihor, Cornel Popa, în replică la presiunile primarului Bolojan, cel care cere insistent construirea acestei șosele.

Unirea cu Sânmartin, dublu eșec

ULTIMA ORA! Demisie în partidul lui Victor Ponta! Mihai Tudose: Daca e musai, ma întorc

Pagina 1 din 2





Stirile zilei

Alte articole din categoria: Romania 4 YOU

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI