Studiile, de trafic arată că, pentru a avea un transport public performant, Bucureştiul are nevoie de un număr de aproximativ 1.500 de autobuze”, afirma la începutul săptămânii Gabriela Firea făcând referire la faptul că va exista o nouă licitaţie pentru achiziţionarea a 400 de autobuze Euro 6.

Edilul aflat la cârma Primărie Generale a dezvăluit că următorul pas, pentru fluidizarea traficului în Capitală, va fi făcut în direcţia cumpărării a 100 de tramvaie, 100 de troleibuze, 100 de autobuze electrice și 100 de autobuze cu gaz natural comprimat (GNC).

Parcările Park & Ride şi culoarele unice pentru autobuze, printre soluţii

Tot ca argumente aduse în favoarea fludizării traficului sunt considerate şi constructia de parcări de tip Park & Ride la intrările în oraş, demarcarea culoarelor dedicate pentru liniile de tramvai şi autobuz şi accelerarea procedurii de modernizare a staţiilor şi refugiilor destinate transportului public în comun.

Dincolo de aspectele de mai sus, deocamdată doar la nivel de ipoteză, un fapt pare a fi sigur. Sau, aproape sigur, de vreme ce şi el este grevat de o condiţie – procedura sau întreaga licitație să nu fie contestată de societățile care nu au fost declarate câștigătoare: în această vară, 300 de autobuze Euro 6 noi-nouţe vor putea fi văzute rulând pe arterele Bucureştiului.

Doar cu RATB-ul

250.000 de euro plus TVA va plăti Municipalitatea pentru fiecare autobuz în parte din cele ce urmează să fie livrate de compania turcească. Conform caietului de sarcini, autobuzele care vor fi livrate de Otokar Europe trebuie să fie dotate cu aer condiţionat, sistem de încălzire, sistem de informare, acces facil pentru persoanele cu dizabilităţi, supraveghere video interior şi exterior, sistem de taxare modern la fiecare uşă.

Din cele 400 de autobuze noi, 320 sunt cu o lungime de 12 metri, 50 de autobuze au o lungime de 10 metri și 30 de vehicule sunt lungi de 18 metri, capacitatea acestora din urmă fiind de 164 de persoane. Potrivit autorităţilor, se mizează pe faptul că dotările ultramoderne ale autobuzelor, dar şi capacitatea lor mare de transport îi vor determina pe bucureşteni să prefere deplasarea cu mijloacele de transport în comun, în detrimental celei cu maşinile personale.

De 6 ani lideri în Turcia

Fondată în anul 1963, compania care a căştigat licitaţia produce, pe lângă autobuze pentru transportul public şi autocare, semi-remorci pentru transport și logistică industrie, vehicule off-road 4×4 și vehicule blindate pentru industria de apărare.

Cu un capital sută la sută turcesc, compania se poate lăuda că a furmizat autobuze pentru numeroase țări europene și nu numai, cum ar fi: Spania, Italia, Belgia, Olanda, Luxemburg, Franța sau Malta.

La licitaţia câştigată de Otokar au mai participat Karsan Otomotiv Sanayi ve Ticaret AS, Man Truck&Bus AG şi Mercedes Benz România SRL.

Semaforizare inteligentă pentru toate cele 400 de intersecţii

O altă măsură care ar trebui, potrivit edililor, să decongestioneze traficul din Bucureşti se referă la un proiect de semaforizare inteligentă, la care vor fi conectate toate cele 400 de intersecţii din Capitală (nu doar 100 câte sunt deja conectate). Proiectul, gândit de specialişti, va permite unui centru de comandă să monitorizeze în permanenţă traficul din intersecţii, să observe anomalii şi să le rezolve rapid.

Te-ar putea interesa și: