La Sydney, cel mai mare oras din Australia, a fost lansata, ieri, o campanie de informare privind modul in care trebuie sa actioneze oamenii in cazul unui atentat terorist sau al unei catastrofe naturale.
Principala recomandare: fiecare persoana trebuie sa aiba pregatit un saculet de urgenta, in care sa-si puna, in cazul in care se intampla vreun dezastru, inclusiv pisica.
Din cauza acestei recomandari mai putin obisnuite, dar si a altora asemanatoare, campania, denumita „Sydney, fii pregatit”, a facut deliciul presei, releva AFP.
Mass-media a evocat, spre exemplu, cazul unei femei care vrea sa plece din casa pentru a merge intr-un loc mai sigur, dar care nu reuseste sa se hotarasca daca sa-si ia saculetul de urgenta marca Hermes sau marca Louis Vuitton. Primarul adjunct al orasului, Chris Hill, a aruncat si el o umbra de ironie asupra campaniei sustinute de guvern.
El a sugerat ca saculetul de urgenta ar trebui sa contina un colac de salvare gonflabil, ochelari de soare, un ghid al celor mai bune restaurante din Sydney si un bilet-dus spre Barcelona.
„Pur si simplu cred ca aceste campanii, care se invart in jurul fricii, sunt periculoase”, a declarat edilul. Odata cu lansarea campaniei, au fost lipite postere in tot orasul, a fost lansat un website, precum si un manual de instructiuni.
In manual se precizeaza ca, pe langa harti rutiere, un aparat mic de radio si incaltaminte, fiecare australian trebuie sa aiba in saculet hartie igienica, ochelari, numerele de telefon importante si o trusa de prim-ajutor.