Execuția și conformitatea lucrărilor la Drumul Național 67 C Petrești-Sebeș – de care s-a ocupat Romstrade, firma lui Nelu Iordache – au fost asigurate de doar doi diriginți de șantier pe o lungime de 120 de kilometric, din dispoziția fostei directoare a CNADNR Dorina Tiron. DN 67 C Petrești-Sebeș este un tronson care face parte din Transalpina.
Detaliile din interiorul Companiei de Drumuri de pe vremea când era condusă de Dorina Tiron au fost date de fostul director juridic al CNADNR, Alin Goga, care a fost audiat ca martor în dosarul lui Nelu Iordache.
În acest dosar, omul de afaceri Nelu Iordache a fost achitat în dosarul modernizării Transalpina. Decizia a fost pronunţată de Tribunalul Bucureşti, după un proces care a durat aproape trei ani, şi nu este definitivă.
Reproducem pasaje din audierea directorului juridic al CNADNR, Alin Goga, care a avut loc la Curtea de Apel București:
Alin Goga: Între anii 2007 și 2012 am îndeplinit la CNADNR funcția de director al Direcției Juridice. În legătură cu reabilitarea DN 67 C Petrești-Sebaș cunosc că în urma licitației a câștigat Romstrade SRL și în urma deciziei directorului general al CNADNR Tiron Doina s-a stabilit că pentru verificarea lucrărilor la cei 120 km se vor ocupa doi diriginți de șantier de la DRP Craiova, care nu au fost degrevati de celelalte atribuții.
Judecător: Și cei doi s-au deplasat în teren?
Alin Goga: Normal că se deplasau. Aveau deplasări pentru a verifica stadiul și conformitatea lucrărilor.
Judecător: Erau și alte persoane în afara de cei doi diriginți de șantier?
Alin Goga: Știu că făceau vizite pentru a studia execuția lucrărilor și directorii de investiții, respectiv directorii de intreținere de la Craiova. I-am vazut pe Brînaru Ștefan, Șerban Constantin. Făcea parte din fișa postului lor, și doamna director Tiron a stabilit in acest sens.
Judecător: Au existat discuții în contradictoriu cu Nelu Iordache?
Alin Goga: Discutiile cu Nelu Iordache au fost în 2012 pe ceva tehnic: cote, adâncimi. Nu l-am văzut pe Nelu Iordache discutând asta. I-am văzut reprezentanți ai Romstrade care au discutat cu (n.r. – reprezentanți ai) DRDP Craiova despre lucrări ascunse de reabilitarea a drumului.
Procuror: Au semnalat întârzieri cei care verificau? Dar nereguli?
Alin Goga: De nereguli nu știu. Dar în ședințele de progres au semnalat întârzieri în efectuarea lucrărilor care se datorau faptului că firma Romstrade făcea și proiectul tehnic, și lucrările respective, sens în care acel proiect suferea modificări frecvente astfel că și graficul lucrărilor avea de suferit.
Procuror: S-au efectuat plăți anticipate?
Alin Goga: nu am cunoștință.
Procuror: Daca subcontractarea lucrărilor afecta...
Avocat: Nu face obiectul dosarului!
Alin Goga: Nu aveam de unde să știu dacă (n.r. – Nelu Iordache) subcontracta sau nu. Dar în practică, usual, se foloseau subcontractări.
Procuror: Directorul general a vrut să rezilieze cu Romstrade?
Alin Goga: De mai multe ori! La baza deciziei stătea o chestiune personală cu patronul firmei, (n.r. – Romstrade).
În dosarul Transalpina, Nelu Iordache era acuzat de instigare la abuz în serviciu în formă continuată şi instigare la fals în înscrisuri sub semnătură privată. Procurorii DNA susțineau că Nelu Iordache și Compania de Autostrăzi au încheiat contractul de modernizare a DN 67C-Transalpina într-o formă care producea pagube companiei.