Au uitat să transfere impozitul la Finanţe

CRAIOVA. Un om de afaceri vrea să dea în judecată filiala BCR, care a întârziat o lună virarea sumei de 20.900 de lei în contul trezoreriei.

Un om de afaceri din Craiova vrea să dea în judecată BCR după ce, din cauza unei erori a angajaţilor filialei locale, a ratat o afacere de sute de mii de euro. Până când ancheta internă a BCR va identifica vinovatul, reprezentanţii sucursalei din Craiova spun că sunt dispuşi să plătească despăgubiri.

„Risc să pierd un contract”

În aprilie, omul de afaceri Dorin G., patronul unei firme de import-export, a transferat din contul deschis la BCR în Trezoreria Craiova, printr-un ordin de plată, suma de 20.900 de lei, reprezentând datorii către bugetul de stat. Deşi ordinul a fost semnat pe 3 aprilie, banii n-au ajuns în conturile trezoreriei nici după o lună.

„Am vrut să cumpăr nişte utilaje pentru firma mea, aşa că am vrut să deschid o linie de credit. Mi-a picat toată afacerea pentru că Finanţele au eliberat documente din care reiese că am datorii. Atunci am realizat că banii de la BCR nu fuseseră viraţi în conturile primăriei de mai bine de o lună”, povesteşte Dorin G.

Craioveanul susţine că va cere despăgubiri băncii, chiar dacă reprezentanţii filialei BCR Dolj au răspuns prompt la sesizarea sa. „Din cauza acestei bănci risc să pierd un contract important. Nu mi se pare normal ca o bancă de asemenea calibru să facă o asemenea eroare. În cazul ăsta sunt îndreptăţit să cred că banca s-a folosit de acei bani”, afirmă afaceristul craiovean.

De cealaltă parte, conducerea filialei BCR Dolj dă vina pe o eroare tehnică. „Clientul băncii, unul foarte vechi, are perfectă dreptate. Din primele verificări, se pare că este vorba de o eroare tehnică din cauza noului sistem de scanare a ordinelor de plată. Noi am făcut chiar şi o adresă către Finanţele doljene, recunoscându-ne greşeala. Regretăm situaţia de faţă şi facem tot posibilul să nu ne mai confruntăm cu astfel de probleme”, susţine Cristina Ciovică, director executiv de retail BCR Dolj.

Clientul păgubit poate apela şi la Protecţia Consumatorilor. „Persoana re s pectivă poate depune o plângere la noi, iar un inspector îl va însoţi la bancă pentru lămurirea situaţiei. Dar numai dacă este persoană fizică”, declară Gheorghe Marinescu, inspector Oficiul Judeţean de Protecţia Consumatorilor.