În total, au fost detectate nu mai puțin de 873 defecțiuni ale software-ului. O cifră în scădere ușoară comparativ cu 2018, când au fost descoperite 917.

De asemenea, încă nu au fost soluționate defectele de securitate cibernetică expuse într-un raport anterior.

Forțele Aeriene ale SUA continuă totuși să-și apere aeronava și dau asigurări că F-35 este avionul cel mai în măsură să îndeplinească orice misiune.

În pofida acestor alerte, carnetul de comandă pentru F-35 este plin. În Statele Unite, Pentagonul a adăugat 11 F-25 în 2016 și 2017 pe lista sa, 20 în 2018, 15 în 2019 și alte 20 pentru 2020.

În străinătate, F-35 este la fel de dorit. Japonia este cel mai mare cumpărător, urmată de Australia și Marea Britanie.

Polonia și Singapore s-au alăturat recent, cu comenzi importante, „clubului” F-35.

Până în septembrie, 490 de F-35 deja livrate vor necesita lucrări de modernizare pentru a le asigura funcționarea optimă.

Pe de altă parte, evaluarea anuală supervizată de directorul pentru teste operaționale și evaluare din cadrul Pentagonului, Robert Behler, nu dezvăluie niciun fel de defecțiuni majore privind capacitățile de zbor ale aeronavei.

Dar semnalează o listă lungă de probleme care ar trebui rezolvate, 13 dintre acestea fiind descrise ca elemente din categoria 1 adică „de reparat”, care afectează siguranța sau capacitatea de luptă a avionului.

PAGINA ANTERIOARA