Cei doi, alături de inginerii  germani și italieni capturati în urma celui de-al doilea război mondial,  au început studiile  pentru primul avion cu reacție sovietic. Astfel în anul 1946 s-a lansat programul S, care ulterior avea să nască un avion emblematic pentru istoria aeronauticii mondiale: MIG 15 Fagot. 

Primul prototip botezat S-01 a zburat pe date de 30 decembrie 1947. De remarcat este faptul că sovieticii au avut mari probleme  în a copia motorul Rolls-Royce datorită sistemului britanic de măsură (inch). Primul avion reactiv sovietic l-a avut la manșe pe Victor Jiganov.

Avionul era echipat cu armament devenit celebru mai târziu: un tun N-37 de calibru 37mm și 2 tunuri NS-23 , de calibru 23mm. La sfârșitul  anului 1948 a început producția de serie.

MIG15 a foat construit in 17 variante de baza, iar in URSS a fost fabricat in peste 12000 de exemplare, fiind avionul fabricat in cel mai mare numar. Avionul era primul avion cu scaun de catapultare din lagarul comunist.

De atunci și până în prezent, MIG a cunoscut o dezvoltare continuă, fiind unul dintre cele mai performante avioane de luptă.

 

Inclusiv România a primit astfel de avioane de luptă. În 1962 au fost achiziţionate primele aeronave de acest fel şi până în momentul de faţă, România a avut nu mai puţin de 400 de MiG-uri.

Avioanele de luptă au fost modernizate în 1992. Au primit atunci, pe lângă echipamentul de ultimă generaţie, şi armament adaptat cerinţelor: un tun de calibrul 23 milimetri, două rachete şi o jumătate de tonă de proiectile.

Din păcate, istoria MiG-urilor în România este brăzdată de accidente. Din 1994 şi până anul acesta, 19 astfel de avioane s-au prăbuşit, preţul plătit fiind viaţa a 11 piloţi.

În momentul de faţă, armata română mai are în hangare 35 de MiG-uri din care 18 operaţionale.