În timp ce ministrul forțelor armate franceze, Florence Parly, a declarat că speră să vadă ca următoarea fază să înceapă până la sfârșitul anului, omologul ei german, Annegret Kramp-Karrenbauer, și-a exprimat speranța că problemele restante, care implică în principal costuri, ar putea fi rezolvate „în următoarele săptămâni”.

Parly și Kramp-Karrenbauer au luat cuvântul în Manching, Germania, hub-ul Airbus pentru proiectul Eurodrone și locația companiei pentru un alt program european cheie, Future Combat Air System.

Denumirea oficială a aeronavei fără pilot este „European MALE RPAS” ( sistem de aeronave pilotate de la distanță la altitudine medie și de mare anduranță).

Organizația paneuropeană de cooperare comună în materie de armament o gestionează în numele Germaniei, Franței, Italiei și Spaniei.

Programul de drone intenționează să lanseze pe piață prima nouă aeronavă fără pilot certificată pentru a se integra pe deplin în spațiul aerian civil, deși autoritățile europene nu au finalizat încă cadrul de reglementare necesar.

Oficialii companiei speră că principalele caracteristici de proiectare ale dronei, cum ar fi un sistem de propulsie cu două motoare – unul ca soluție de rezervă, dacă este necesar – vor fi favorabile trecerii viitoarelor verificări de securitate.

Aceasta înseamnă că tehnologia ar putea intra în strategia de afaceri a concurentului american General Atomics. Compania își propune să fie prima care își vinde dronele, completate cu un kit automat anti-coliziune, către europeni.

Oficialii ministerului german al Apărării nu au trimis imediat o cerere de comentarii cu privire la cât de repede guvernul intenționează să prezinte parlamentarilor o strategie de finanțare și contractare – o condiție prealabilă pentru efortul de a continua programul.

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE