„Povești cu final fericit”, o campanie de conștientizare lansată de Apa Nova

„Povești cu final fericit”, o campanie de conștientizare lansată de Apa Nova

„Povești cu final fericit” este campania de conștientizare pe care Apa Nova o lansează în luna iunie, prin intermediul căreia își propune să aducă în atenția bucureștenilor importanța sistemului de canalizare, precum și utilizarea corectă a acestuia.

Rețeaua de canalizare este esențială pentru păstrarea igienei orașului și menținerii standardelor europene cu privire la protecția mediului înconjurător.Efectele utilizării incorecte a sistemului de canalizare poate duce la disconfortul cetățenilor capitalei prin creșterea numărului de avarii, degajarea de mirosuri neplăcute, apariția acumulărilor de apă și refularea pe străzile orașului, poluarea mediului, precum și, în cazuri extreme, la  generarea de epidemii.

Apa Nova și-a propus să informeze populația astfel încât sistemul de canalizare să fie tratat corect în sensul eliminării percepției că acesta poate fi asimilat cu un coș de gunoi, iar deșeurile nepermise să nu mai fie aruncate în vasul de toaletă sau în sifonul de scurgere a chiuvetelor.

 

Ne puteți urmări și pe Google News

„Atunci când deșeurile ajung prin conductele sistemului, acestea poluează mediul înconjurător, blochează conductele de scurgere. În același timp, materiile organice depuse pe conducte creează mirosuri neplăcute. Deșeurile nepermise formează dopuri care blocheaza fluxul de ape uzate sau chiar creează refulări ale sistemului. Toate acestea sunt neplăceri care pot fi evitate prin simpla folosire a coșului degunoi și nu a sistemului de canalizare. Avem încredere că mesajul campaniei noastre va fi înțeles și aplicat de către consumatori.”a declarat domnul Mădălin Mihailovici, director general Apa Nova.

 

În prezent, în canalizare se aruncă deșeuri precum materiale de construcții, aparate electrocasnice, păr, ulei, produse de igienă personală etc. Doar în 2018, au fost evacuate din rețeaua de canalizare aproximativ 4.5 tone de deșeuri. În ultima perioadă, această valoare a crescut anual cu 0.5 tone. În acest context,conștientizarea și responsabilizarea cetățenilor asupra modului de folosire a sistemului de canalizare cât și a anexelor acesteia ar conduce la un management mai eficient al deșeurilor.

 

„Schimbă-ți obiceiurile proaste de dragul persoanei iubite, până nu te schimbă ea pe tine” este tag-line-ul care încurajează bucureștenii să devină persoane mai responsabile si mai atente cu mediul inconjurator. Prin această campanie, Apa Nova urmărește să ofere informații clare despre folosirea corectă a sistemului de canalizare și să normalizeze obiceiurile corecte.

 

Află mai multe despre principalele categorii de deșeuri aruncate în sistemul de canalizare, dar și care sunt soluțiile pentru buna gestionare a fiecăruia dintre acestea pe paginawww.povesticufinalfericit.ro.

 

Din 2000, Apa Nova (parte a Grupului Veolia) și-a asumat responsabilitatea gestionării resurselor de apă, tratarea și distribuția apei către consumatori, evacuarea apelor uzate și a apelor meteorice din Municipiului București. În cei 19 ani, sistemul de alimentare cu apă și de canalizare a fost reabilitat, modernizat și dezvoltat conform celor mai bune practici industriale în domeniu, realizări care se traduc prin investiții care depășesc 500 de milioane de euro până în prezent.