Birouri luminoase şi colorate, team buildinguri, programe de pregătire, abonamente de toate soiurile, chiar şi gustul cafelei! Aşa îşi menţin companiile angajaţii fericiţi, potrivit Catalyst.
Companiile îşi menţin angajaţii mulţumiţi şi atrag alţii noi nu doar prin nivelul salarial, ci şi prin „trucuri” precum birouri luminoase şi colorate, team buildinguri, programe de pregătire, abonamente de toate soiurile – la sală, la clinici, gustul cafelei, oferta cafeteriei din colţ şi interacţiunea amicală cu colegii. Lista poate continua.
Imaginea companiei nu contează doar pentru consumatori, ci şi pentru candidaţii aflaţi în căutarea unui loc de muncă. Pentru a atrage şi menţine cei mai valoroşi candidaţi – care se vor dovedi, implicit, şi cei mai profitabili – companiile pun la bătaie un întreg arsenal.
Pentru cei care sunt în căutarea unui loc de muncă, atmosfera plăcută de la birou este cel mai important criteriu, arată studiul ”Cei mai doriţi angajatori“, realizat de Catalyst şi aflat la a douăsprezecea ediţie.
”Atmosfera de lucru plăcută este criteriul numărul 1 în alegerea angajatorului, 87,31% dintre respondenţi nominalizând acest aspect ca fiind important şi foarte important“, declară Alexandra Stancu, coordonator în cadrul Catalyst.
”Astfel, includerea în campaniile de comunicare către potenţiali candidaţi de informaţii cu privire la mediul de lucru, atmosferă, precum şi facilităţile spaţiului de lucru poate influenţa în mod pozitiv decizia de angajare. Acest lucru este susţinut şi de faptul că 14% dintre respondenţi au menţionat faptul că nu pot nominaliza o companie datorită faptului că nu au cunoştinţe cu privire la mediul de lucru“, explică Stancu.
Atmosfera de lucru plăcută este urmată la mică distanţă de pachetul salarial oferit. Dacă în ce priveşte atmosfera de lucru 87,31% dintre respondenţi au indicat acest aspect ca fiind important şi foarte important, în ce priveşte pachetul salarial oferit, acesta a fost menţionat de 86,87% dintre respondenţi.