Andrei Volosevici: "Ploieşteanul e deosebit de critic şi de activ"

Andrei Volosevici este printre ultimii primari care se alătură campaniei "Oraşul de vis". În fiecare joi, campania lansată de evz.ro a oferit şansa şi reprezentanţilor administraţiei locale de a-şi susţine oraşele, răspunzând în acelaşi timp la întrebări legate de situaţia în care aceste municipii se află.

Cititorii evz.ro au fost critici la adresa primarilor, acest lucru fiind observat prin comentariile pe care aceştia le-au publicat la fiecare dintre interviuri.

EVZ: Care sunt principalele direcţii în care sunt investiţi banii de la bugetul local la nivelul oraşului Ploieşti?  Andrei Volosevici: Bugetul local al municipiului Ploieşti este de 484.581 mii de lei. În 2009 am încercat să investim foarte mult în infrastructură. Sunt o mulţime de străzi în Ploieşti pe care nu s-a intervenit de ani de zile. Vrem să finalizăm modernizarea staţiei de epurare, care cuprinde şi canalizarea a aproximativ 50 de străzi din oraş. O altă prioritate o reprezintă reabilitarea termică a blocurilor. De asemenea, îmi doresc mai multe parcări şi mult mai multe locuri de joacă. 

În ce aţi investi mai mult, în ideea de a aduce o schimbare semnificativă?Trebuie în primul rând schimbată percepţia cetăţeanului faţă de administraţia locală. Dar în acest domeniu trebuie schimbată şi mentalitatea funcţionarului public în relaţia cu omul de pe stradă. Funcţionarii publici trebuie să ştie că şeful lui este contribuabilul de rând. Dacă nu se simte bine în administraţie poate merge să lucreze în mediul privat. E aiurea să ai nevoie de un aviz şi să dai peste oameni plictisiţi care nu fac altceva decât să te plimbe pe drumuri. Dacă aş avea fonduri suficiente aş reabilita complet toate străzile din Ploieşti. Dacă oamenii au străzi bune şi nu sunt nevoiţi să îşi rupă maşina când merg la serviciu sunt mult mai mulţimiţi. 

Care este situaţia investiţiilor, străine şi româneşti, în oraş?Spre deosebire de alte oraşe, la Ploieşti încă se investeşte. Coca-Cola, de exemplu, a finalizat o staţie de cogenerare şi un depozit robotizat, o investiţie de peste 40 de milioane de euro. Şi compania Lukoil construieşte o staţie de cogenerare. Plus Discountul are un market în cartierul Mihai Bravu. În 2008, în Ploieşti s-au investit peste 15 miliarde de euro, iar în această cifră sunt cuprinse atât investiţiile private, cât şi cele alea statului.

Cum aţi caracteriza locuitorul municipiului?Ploieşteanul este deosebit de critic, foarte bine informat şi extraordinar de activ. Locuitorii din Ploieşti mi se par a fi printre cei mai activi români. Întotdeauna au păreri, ştiu ce vor să se schimbe în oraş, ştiu să îşi ceară drepturile şi nu se lasă niciodată călcaţi în picioare. Cele mai multe idei pentru modernizarea Ploieştiului îmi vin la audienţe. Oamenii vin şi îmi spun „domnule primar acolo ar merge făcută o parcare” sau „veniţi pe strada mea să vedeţi că nu a mai fost asfaltată de zeci de ani”.

Care sunt principalele probleme socio-economice cu care se confruntă municipiul?Principală problemă a municipiului o reprezintă lipsa locuinţelor sociale. Avem foarte  multe imobile retrocedate foştilor proprietari, iar în 2009 a expirat termenul de 5 ani în care chiariaşii puteau rămâne în aceste case. Trebuie să găsim o soluţie urgent pentru că oamenii nu pot rămâne în stradă. 

Care este situaţia locurilor de parcare?În Ploieşti există aproximativ 1.500 de locuri de parcare cu plată şi alte aproximativ 20.000 de locuri de parcare condomiale. Având în vedere că statisticile arată că avem înmatriculate peste 50.000 de autovehicule, locurile de parcare reprezintă una dintre problemele oraşului.

Ploieşti se luptă cu nivelul ridicat al poluării. Care sunt solutiile aplicate la nivel local pentru a reducere efectele poluării?Mărirea spaţiului verde pe cap de locuitor, modernizarea transportului în comun, construcţia unei noi staţii de epurare. 

Din suprafaţa totală a străzilor din oraş, ce procent este asfaltat şi ce procent este racordat la reţeaua de canalizare, gaze şi electricitate?În Ploieşti există 875 de străzi, însumând 286 de km. Dintre aceştia, puţin peste 200 de kilometri de străzi sunt asfaltaţi. 100% din oraş este racordat la reţea de electricitate, 95% la cea de alimentare cu gaze şi 92% la cea de canalizare.

Precizati trei elemente definitorii ale oraşului.Ploieştiul este oraşul rafinăriilor, al culturii şi al sportului. Nu putem uita că aici a fost construită prima rafinărie din România, de aici au plecat Caragiale şi Nichita Stănescu şi nici că aici îşi desfăşoară activitatea Asesoft Ploieşti, cea mai bună echipă de baschet din România. 

Care ar fi motivele prin care o persoană ar fi convinsă să se mute în Ploieşti?Apropierea de Bucureşti cred că poate fi deosebit de tentantă pentru cei care ar dori să se mute în oraşul nostru. Preţurile imobilelor sunt mult mai mici, iar în ultima perioadă un număr destul de mare de ploieşteni face naveta la Bucureşti. Finalizarea autostrăzii Bucureşti-Ploieşti va deschide şi mai mult oraşul, mai ales dacă ne uităm la tendinţa occidentalilor de a locui în zonele limitrofe ale marilor oraşe. Dacă ne gândim că, de exemplu, zona metropolitană a New Yorkului se întinde pâna la 137 de kilometri, cred că Ploieştiul va deveni în curând domiciliul celor care vor să fugă de aglomeraţia din centrul Bucureştiului. Cât despre locurile de muncă, aici se găsesc joburi din toate domeniile.

De ce consideraţi că oraşul dumneavoastră ar trebui să primească titlul de “Oraş de vis”?Ploieştiul merită titlul de „oraş de vis” pentru numărul mare de oportunităţi existente aici. Chiar dacă se simte criza economică şi în municipiul nostru, totuşi sunt companii care angajează. Iar specialiştii în IT sau în industrie găsesc oricând de lucru în oraşul lui Nenea Iancu. Preţul scăzut al imobilelor, costul mult mai mic al alimentelor transformă acest oraş într-unul de vis.